Annons

Övergivna hus, fabriker mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nere i källaren..

lös solen lite i alla fall.
 

Bilagor

  • img_0227-01_utsnitt_400.jpg
    img_0227-01_utsnitt_400.jpg
    54.2 KB · Visningar: 524
Tack för en mycket lyckad utflykt. Hoppas det blir fler tillfällen att besöka kraftverket. Det var mycket jag missade. Hinner inte lägga ut mina bilder förrän i mitten av veckan och då på min egen hemsida (är snål-medlem på Fotosidan ännu). Ska försöka lägga ut bilder som ni andra inte tagit, såg bl.a. skojiga turbinringar i turbinhallen... Så länge får ni nöja er med Aliens hand som fanns i källaren.
 

Bilagor

  • alien.jpg
    alien.jpg
    35.7 KB · Visningar: 514
erro_67 skrev:
Är någon intresserad av att besöka Västerås gamla ångkraftverk innan det rivs/renoveras till äventyrsbad?

Lördag 4/3 vid 9-10 tiden ungefär. Vi blir insläppta av en kille med nyckel eftersom byggnaderna är stängda. Kommunen ska fatta beslut den 7'e om att godkänna ombyggnaden så det kan vara sista chansen att se det.

Naturligtvis endast seriösa intresserade.


Fasen att jag missade detta...
Finns det ytterligare någon chans tro??
 
Attans, värmeskåpet skulle jag återvända till när ljuset låg lite annorlunda, men sen glömde jag bort det :-(
 
Det Låter bra Robert :)

Det här är Jon i trappen som inte blev helt skarp pga mitt bristande tålamod med att ställa upp stativet
 

Bilagor

  • jon-i-trapp-2127-40k.jpg
    jon-i-trapp-2127-40k.jpg
    38.7 KB · Visningar: 461
Västerås skyline från idag, med ångkraftverket till höger. Lite trist molnigt väder bara...
 

Bilagor

  • skyline_400.jpg
    skyline_400.jpg
    46.4 KB · Visningar: 711
För er som var så fokuserade på allt därinne att ni missade utsidan av byggnaden:
 

Bilagor

  • vakv_400.jpg
    vakv_400.jpg
    47.5 KB · Visningar: 657
Läste just första inlägget i denna tråd och insåg att igår när vi fotade så firade tråden ett år. Grattis!
 
På vissa ställen sjöng färgen på sista versen...
 

Bilagor

  • färgflagor_400.jpg
    färgflagor_400.jpg
    46.6 KB · Visningar: 673
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.