Annons

Övergivna hus, fabriker mm

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Var det alltså lördag det gällde? Då är jag på!

Har lyckats låna en blixt och vill prova massor.

Tid och plats?


/Jon - som känner sig lite splittrad i dagarna.
 

Bilagor

  • splittradmini.jpg
    splittradmini.jpg
    45.2 KB · Visningar: 618
aleklint skrev:
Jag hänger gärna på på lördag 11/3! Åker från södertälje, har dock ingen bil, men det kanske är nån som ska med från stockholm som man kan åka med?
Eller går det att ta tåget dit, och sen gå till själva ångkraftverket?

Hej Mats!

Jag skall kolla hemma först är lite osäker på agendan.
Om jag får "permis" kan Du åka med mig.
Jag åker från Södertälje

\\Sten
 
Vilken dag passar bäst? Bägge dagarna verkar kunna fungera för John, med viss övervikt mot lördagen.

Vad säger ni som är intresserade? Lördag eller söndag?
 
Helst lördag med tanke på tåg, första tåget på söndag går 10.07 och det blir kanske för sent. Annars kan jag egentligen båda dagarna, skall gå på antik- och kuriosamässa också men det tar jag den dagen det inte blir Västerås,
 
För min del funkar bara söndagen så jag vore glad om det blir då. (fast ni behöver naturligtvis inte rätta er efter mig)
 
Svarttaxi till gamla ångkraftverket!

Det här låter ju kul! Jag har aldrig varit med på någon träff med Fotosidan, men eftersom jag bor i Västerås är det ju ett ypperligt tillfälle.

Om ett antal personer kommer med tåget eller med Swebus Express vid samma tid kan jag möta med bilen vid centralen och köra till Ångkraftverket.

Björn
 
Funkar bra både på lördag och söndag för mig.

Sten, tack för erbjudandet om skjuts, vi får se om du kommer loss, annars så åker jag med Per.
 
Jag har möjlighet både Lördag och Söndag. Jag viker mig för majoriteten.

Mats erbjudandet står kvar.

\\Sten
 
Ja, det är lördag 9.30 som gäller. Sorry ni som hoppades på söndagen men det går inte att tillfredställa alla...

Repeterar infon från förra helgen:

Vi träffas 09.30 vid ångkraftverket i Västerås. För karta se http://www.gulasidorna.se/query?wha...an+v%E4ster%E5s

För er som kommer med bil från Stockholm svänger ni lämpligen av E18 vid Folkparksmotet och svänger sedan söderut (vänster). Vid trafikljuset ser ni sedan ångkraftverket rakt fram. Åk dock INTE rakt fram där som det visas på kartan utan sväng istället vänster, och sedan höger i rondellen, sedan höger igen och slutligen vänster, in mellan tegelhusen. Detta för att komma till den östra sidan av ångkraftverket där det finns gratis parkeringsplatser. Klicka på kartan för att zooma in så ser ni vägen bättre. Om ni på E18 passerar postterminalen så har ni kört för långt. Om ni kommer in på den del av E18 där hastigheten är 70 km/h så har ni kört för långt. Om ni passerar Rocklunda, Vallby, Skälby, Bäckby så är ni åt helsike för långt bort. (KG som kommer från andra hållet får tänka tvärtom)

Parkera vid stora ståltrappan. Ingång genom gröna ståldörren i prånget mellan panntornen/gamla pannhuset.

Så jag föreslår att vi ses 9.30 vid denna gröna ståldörr helt enkelt.

Vi får ströva runt fritt därinne, men på eget ansvar förstås.

Det är ganska utkylt i delar av byggnaderna så lämna kortbyxorna hemma! En hel del fågelskit också så oömma kläder och skor är bra. Ficklampa kan ju vara ett bra tips också. Och nyladdade batterier i kameran :)

Förra gången kunde vi vara där till strax efter 4 på eftermiddagen.

Om ni blir försenade: ring mig så öppnar jag dörren, eftersom den är låst.

Ja det är väl det hela... väl mött där. Jag finns på mobil 070-360 73 76 fr.o.m. ikväll ifall det är något mer någon undrar över.
 
Samåkning från Stockholm

Oki.
Jag kör från Skarpnäck 07:30, kan göra ett stopp inne i stan om det ligger nära Klarastrandsleden eller E4/E18
Vilka vill hänga på? Posta gärna här i tråden och ring sedan mig på 070-3325220

/Per
 
Ok, bra då vet vi vad som gäller.

Sten, ska vi bestämma en tid för avfärd?

Jag bor ungefär vid sjukhuset, på östergatan, så kanske man kunde ses nånstans där, eller jag kan ju ta mig nån annanstans med.

Jag kommer ha datorn på under dagen/kvällen så du kan väl svara i tråden här.

Eller ringa mig på 070-3444038
 
Kul Robert!

Jag kommer att starta från Årsta vid ca 7.30.

Räknar med att Markus och Jon åker med mig så för närvarande finns en plats ledig i bilen.

Jon: jag tar med mig min SB-800 så du får många möjligheter att testa din fina kamera, men förra helgen användes bara stativet. Tror dock att man kan ha nytta av lite upplättningsblixt.

/Martin
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.