Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Önskelista till tomten

Produkter
(logga in för att koppla)
Tja. Jag sände ett mail7brev till min släkt som vill fira min födelsedag som infaller för nära jul. I det förklarade jag att jag bara kommer att acceptera dett om de samlar ihop till.

Nikon D70 med glugg

eller

200 par Disney kallingar med Nalle Puh på.

Det kostar ungefär lika mycket :)

Nekomy skrev:
Tja. Jag sände ett mail7brev till min släkt som vill fira min födelsedag som infaller för nära jul. I det förklarade jag att jag bara kommer att acceptera dett om de samlar ihop till.

Nikon D70 med glugg

eller

200 par Disney kallingar med Nalle Puh på.

Det kostar ungefär lika mycket :)

shit, klockrent...och smidigt att tvinga de gå ihop och dela på kostnaderna...blir ju inte så farligt mycket pengar

När ni alla nu köper era dyra presenter/julklappar, kan ni inte ta och skaffa ett schysst omslagspapper också.

Har hittat ett riktigt bra:
Från mig, Johannes

Till Er Alla

BRA OMSLAGSPAPPER

En riktigt God Jul

En nytillverkad äkta Zeiss Ikon står överst på min lista. En eloge till Carl Zeiss som vågar introducera en äkta analog mätsökarkamera i denna digitala era! Vill ha! Vill ha! Vill ha................!

Jag får nog säga att det jag vill ha i julklapp kan man inte köpa i en fotoaffär... ja, faktum är att man kan inte köpa det alls... men, men...

Om vi pratar fotoprylar så skulle jag inte tacka nej till ett Sigma 70-200/2.8 (det gäller ju att man har rimliga krav också *s*).

mvh Anders

1 att min förkylning gar över sa jag kommer ur sängen!
2. En fotomodel som tar hand om mig när jag ligger sjuk!
3. Canon 20D (räcker för mig), sa jag kan ta fina bilder pa modellen när jag blir frisk:)

4. Naja, fred pa jorden kunde ju vara trevligt ocksa;)

Min enda önskan till tomten är att han sänker priset för medlemskap på fotosidan då jag inte har råd med 500 kr/år.

Jo en önskan till: Att tomten lägger ner tidningen FOTO.

Som så många andra önskar jag mer tid.
Så önskar jag att alla ungar som behöver extra resurser mm får det också och att kommunerna slutar snåla där och blir mer sympatiska. Att utredningstider kortas och att det uppfinns biverkningslösa botemedel mot alla åkommor och sjukdomar.
Självklart kunde jag göra listan väldans lång, men jag valde helt ego sånt som ligger mig nära först. Fred på jord, mat till alla mm är också självklara önskningar annars..

Men ett stort mjukt paket med snygg studiobakgrund och ett hårt med riktigt bra blixtar vore inte heller fel..

Re: Re: Önskelista till tomten

PMD skrev:
* Mer krig så det blir fler arbetstillfällen för reportagefotografer.

Räcker inte de otaliga väpnade lågintensiva konflikter som pågår överallt? Fred till alla vore det bästa.
Apropå det så önskar jag mig Canons 14/2,8L USM så att jag också kan bli en riktig reportagefotograf.

Det är alltid bra att lägga med ett bra alternativ så släkten ser att det egentligen inte är så himmla dyrt.

Önska dig 200 kallinkar och släkten säger "Ja, det skall du få, så kan du prutta i en ny kalling var vardag i när på helt år!"

Säg att du vill ha en teknisk pryl så anses denna för dyr när den går över 500:-

Julklapps rim jag inte vill höra:
"Vi har kämpat, jäkta och pusta,
för finna det du drömt och önskat.
se nu vad som funnes på Rusta..."

Om tomten ville komma med en gammal inspelning som jag har letat efter i över femton år skulle jag bli glad:

Kabalevsky: Violinkonsert i C-dur, Op. 48 (+ en del andra saker)

Pinchas Zukerman, violin
Royal Philharmonic Orchestra
Lawrence Foster, dirigent

Utgiven på CBS Masterworks. Finns troligen bara på vinyl (även om jag kan svära på att jag hållit i en cd-utgåva på Akademibokhandeln vid Odenplan i slutet av 80-talet). Jag betalar gärna tomten 500 kr för ett felfritt exemplar.

Bilagor

• kabalevsky.jpg
    kabalevsky.jpg
    12.5 KB · Visningar: 395
ANNONS