Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Önskelista till tomten

Produkter
(logga in för att koppla)
Kära tomten!

Jag har varit snäll hela året. Jag har iofs inte ätit min spenat, men väl broccoli en gång. Jag ber nu snällt om:

AF-S VR 300 f/2.8G och PC Micro Nikkor 85mm f/2.8D till min blivade D2X

Hälsningar/
Janne
 
-Få vara frisk o pigg,,

-Bättre bildresultat är nummer ett på dden materiella önskelistan.

-Nummer två är att jag inte skall känna starkt HAbegär av dslr,hus under 2005, då sparar jag massa stålar;)

/Niclas,
 
Frank_Zappa skrev:
Man kan ju undra varför du önskar det med tanke på vad du skriver om fotosidan i din profil...
Tänk på att yrkesfotografer är ett snålt släkte med slappt jobb och dålig pondus :)

Jag önskar mig även ett 49 mm pol filter.
 
jullista..

* 1Ds mk2.
(nej vänta, den ligger redan på planerad framtida inköpslista)
* Four more years.
(oh wait, det har vi redan fått, scratch that)
* Ingen mer -94 AWB.
(hm nej, den har vi också redan fått..)

Hepp, blev ingen lista.

OK då, en 17-40/4L då, för att ha något på listan.
 
En fast anställning vore inte dumt,
pengar till att ta klart körkortet likaså.

Är det bara hårda klappar så är det svårare, har en relativt heltäckande samling med sånt just nu. Spyder 2 pro står redan på inköpslistan.

Ska jag önska helt fritt så är nog det jag verkligen vill ha ett riktigt bra kolfiberstativ med en bra kulled alá Arca Swiss med några Kirk plattor och en Wimberly sidekick.

Visst, ett uppbyte från Sigmas 70-200 till ett 70-200 med IS vore rätt trevligt.
Ett 100-500/4L IS USM vore inte heller dumt, synd att det inte finns.

Men men, man får inte vara för kräsen idag, jag ska vara glad att jag redan har en relativt kompplett utrustning.
 
Jag brukar aldrig få det som står på min ösnelista (konstigt..?!) men det är alltid kul att skriva en, i hopp om att kanske få något =)

* ett till minneskort
* en extern blixt
* studiolampor + reflexskärm
* några nya fina objektiv
* iBook G4 14-inch
* kläder i mängder

...och ett helg/lov/eftermiddagsjobb så jag kan köpa alla saker som jag inte kommer få i julklapp (snälla snälla tomten, jag har varit snäll, snälla ge mej ett jobb!)

/emma
 
Börjar faktiskt få ihop det mesta jag behöver för mitt fotograferande med lite mer kan man ju alltid önska sig:

- massor av bra fotoböcker
- EF 24-70/2,8 (snart så)
- EF 50/1,4 (snart så)
- EF 15/28
- EF 24/1,4
- fler studioblixtar
- ny fotoväska (ett måste)
- bra platt skärm med kalibrator
- extern hårddisk
- lång fotoresa till intressant land

osv, osv
 
Jag tillhör dom som ännu skriver önskelista till tomten och sen sätter upp den på kylskåpet...bara sådär utifall att tomten är intresserad o råkar gå förbi....

Årets önskelista:

* Filmscanner
* Ett lass rullar Tri-X
* Ett guldmedlemsskap på FS
* 2,8-zoomobjektiv
* Litet ljusbord
* Torkmaskin för plastpapper
* Hemhjälp

Maken o hans föräldrar försökte förra året införa "20-kronors-klappar" för oss vuxna.....svägerskan o jag såg framför oss hotet om att hela julupplevelsen skulle försvinna o protesterade HÖGLJUTT....så det blev inget med det. Basta. :D

//Liza - som blir jämngammal med lilla sonen i juletider...
 
Tomten kommer tidigt i år...

  • EOS 1D mk II
  • EF 85/1.8

Om man är riktigt snäll så kanske tomten kan hitta ett 300/2.8 i säcken oxå...;)
 
Tomten är far till alla barnen...

Min önskelista:

#1 Canon EOS 1D MkII
#2 Canon EOS 16-35/2,8 L USM
#3 Canon EOS 300 2,8 L IS USM
#4 Canon Extender 1.4
#5 Elinchrom octabox eller vad den heter
#6 Frisk o kry och att jag blir bättre i badminton under nästa år

Hoppas att alla får en trevlig jul..

/ Daniel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.