Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Önskelista till tomten

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag trodde inte på Tomten.

Men så var jag i Rovaniemi en nyår.
Efter att ha haft vissa svårigheter med att hitta i det stora hotellet så kom jag äntligen upp från källaren i en varuhiss.
Väl inne i en av de långa korridorerna så mötte jag då en vitskäggig herre med röd luva.
-Men tjenare…är det Tomten?. Sa jag
-Gylle. Svarade han.

Gylle betyder ja. (även om finskan inte är rättstavad.)
Tomten förstår ju alla språk. Så visst var det Tomten.
Och vad jag nu förstår så måste jag som svensk även erkänna att Tomten bor i Finland.
Om nu inte Tomten bara råkade svara på finska samtidigt som han firade nyår i Finland.
Mvh/-Anders (som sen blev mer upplyst av självaste lucia, som också verkar bo i Finland.)
 
Senast ändrad:
gors skrev:
Allvarligt, skulle du våga säga nej till Sverker?

;-)

Ingen människa med vett i huvudet vågar säga nej till Sverker -att höra honom säga att man inte kunnat ställa upp eller sagt sig vara oanträffbar är värre än ett domstolsbeslut! Att höra orden "ÄR DET SÅ, ÄR DET SÅ..." kan sätta skräck i de flesta företagare:D

I julklapp önskar jag mig underbart vinterväder, en trevlig demonstration där man vågar trycka upp en 17-35:a i folks ansikten utan negativa följder och god mat:)

ps.skulle det komma en D200 skulle jag inte bli sur på tomten...ds
 
Jag önskar mig en riktig sommar 2005 för det hade vi ingen 2004 (http://www.odelrot.fotosidan.se/viewpic.htm?ID=233260)

Sen önskar jag mig att vi alla kunde inse vad julen egentligen handlar om, långt bortom prylar (ska jag säga som precis köpt ny canon utrustning) och tomtejulkort (som jag gärna hade varit utan) så handlar julen om att en Kung faktiskt valde att födas i ett stall i Israel istället för att komma som en flashig världshärskare med röda mattan utrullad, han kom hit för att vi skulle kunna välja att följa honom av kärlek och inte av tvång eller robbotaktigt, lite som filmen "En Prins i New york" med Eddy Murphy. För visst är det ändå ganska häftigt att han (Jesus) faktiskt har sett hur vi har det, han blev en av oss, "chefen har varit nere på golvet", det tycker jag är det bästa med Julen. Läs Lukas kap. 2 i jul det är en kanonstory...

/Magnus
 
Kung Jesus...
Var han inte en Son till den stora "Kungen"..då måste han väl ha varit Prins..eller nåt..
Kanske jag har missupfattat det hela:)

/göran
 
Estethia skrev:
jag önskar att Nikon spottar ur sig en D200.
Undrar om de hinner till jul... men det kanske finns tröst på annat håll så julen kan bli minnesvärd.

Har startat ett avelspogram där med förhoppningen att man kan para min D100 med min F6.Problemet är att få till det och sedan så står hoppet till att F6:an har dominanta anlag. Men om det går bra så har vi sedan kameror med visserligen fortfarande 6.1mp men i 24 x 36 storlek. Får även hypersnabb och exakt autofocus som orkar vrida glas, samt en exponeringsmätare som få klår. Vidare en kamera som tar raw-bilder i en hastighet på 5.5 eller 8 bilder i sekunden oavbrutet tills minneskortet är fullt och en fullstor sökare som bara måste upplevas.
Hmm, undra om det hittills magra resultatet beror på något fel i miljön de vistas i...får prova och låsa in dem i en annan fotorygga och se om det hjälper. Avkommorna kommer förövrigt att döpas till D600...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.