Mellanpojken
Medlem
Jag undrar om någon köpt ögonmussla till sin E 500 och isåfall vilken ? EP 5 eller EP 6 eller ME 1 . Hur funger dom för o nackdel , Pris
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du kan läsa några rekommendationer om batterier till E-500'an i en annan tråd här i detta forum:Mellanpojken skrev:
Jag ser att det ingår 3st CR123-batterier till min E 500 , man har väl hållt ner kostnaden genom att inte skicka med ett laddbart Li-Ion batteri med laddare . Vad har du/ ni andra för synpunkter på batterierna ?
Min E-300 levererades med en diminutiv ögonmussla, EP-3, vilken inte ger något skydd för ströljus, samt är besvärlig att demontera/montera för att istället använda okularslutarlocket. Jag har därför numera införskaffat en EP-5 till min E-300, vilken är standard på E-500. Den större ögonmusslan EP-6 blir nog för stor för E-300, men passar utmärkt på en E-500.Mellanpojken skrev:
Jag undrar om någon köpt ögonmussla till sin E 500 och isåfall vilken ? EP 5 eller EP 6 eller ME 1 . Hur funger dom för o nackdel , Pris
Först, jag kan inte heller rekommendera ME-1 tillsammans med glasögon.matti skrev:
Med ME-1 blev sökarbilden större men jag kunde inte tolerera oskärpan och distortionen i kanterna av sökarbilden. Ögonavståndet blev också riktigt dåligt, funkar inte alls med glasögon.
Någon som vet om sökaren på E-400 är annorlunda än E-500.