samma personer som brukar hävda pc förträfflighet gentemot mac skriver o klagar på massa saker i denna tråd
kan bara konstatera att det var inte lite strul ni verkar ha med windows 10 o pc känns skönt att man kör ett operativ system som fungerar stabilt o bra.
Har sällan sett en tråd om en dator med så mycket missnöje med det ena o det andra intressant.
Tycker att det alltid har varit massa problem med pc operativ system aldrig något som användare är nöjda med.
Vi som kör Mac tvingas också hänga med och mer eller mindre tvångsmässigt uppgradera OS X. Finns inte mycket val där heller, och även om jag personligen är mer konsevativ och väntar längre än de flesta med att uppgradera, så tjatar både iOS och OS X om detta.
Det har inte heller alltid vatit utan problem. Har haft problem med vissa appar och hårdvara som strulat i en övergångsperiod innan tillverkarna hunnit med att anpassa sig och uppdatera. Vid en uppgradering av OS X för ca 1,5 år sedan så sket sig hela uppgraderingen av min MBPr, och fick ta hjälp av kollega för att återställa datorn ifrån grunden.
Summa summarum så tycker jag att både Apple och Microsoft hanterar systemuppgraderingar dåligt, och med mycket buggar inbörjan.
Gällande Windows 10 så är det inget större fel på produkten i sig, men två stora fel som Microsft gjort med just WX-utrulningen är:
1. Dålig test och QA av första versioner (ungefär som vissa kameratillverkares AF med 1.0-release).
2. De har varit allt för aggresiva mot användarna med att uppgradera äldre datorer.
Sedan, eftersom du inte själv kör det, så förstår jag om du är negativ till produkten i sig. Testa en ny dator som är anpassad för Windows 10, eller någon med en bra uppgradering, så kommer du märka att det fungerar mycket väl. Sedan finner jag det märkligt av dig att uttala dig om produkter och kritisera produkter som du inte ens själv använder. Du brukar ju hävda att folk som inte kör Canon och inte har erfarenhet av det inte skall uttala sig på samma sätt (mer eller mindre så är det iaf andemeningen - jag kan plocka fram en massa exempel om du vill).
Gällande Canon så brukar du ju hävda ochnkotivera att det är en bra proukt för att den har störst marknadsandel jämfört med andra märken som tex Nikon, Pentax och Sony. Vet du om att PCmed Windows har en mycket högre marknadsandel än Mac med OSX?
Nu tycker jag själv inte att det är något större fel på Canon, och gillar själv mycket av Apples produkter (inklusive Mac), men får inte ihop logiken his dig - inte ens efter just dina normala egna argument.
Extremt inkonsekvent måste jag ändå våga påstå att du är (hycklare kanske är ett annat närbesläktat begrepp som andra människor skulle tänkas kunna använda i andra liknande sammanhang, men som jag själv avstår ifrån just här och nu).