ANNONS
Annons

Åtel till fiskgjuse

Produkter
(logga in för att koppla)

Nick74

Aktiv medlem
Har hittat ett ställe där 4st fiskjusar brukar jaga och undrar om man tex skulle kunna köpa strömming och kasta ut som åtel och om dom tar död fisk?

Jag vet mycket lite om fiskgjusar men inte 17 jagar de strömming? Är de inte ute efter större fiskar? Gädda, öring eller lax. Då borde väl åteln vara i den storleksklassen.
Har hittat ett ställe där 4st fiskjusar brukar jaga och undrar om man tex skulle kunna köpa strömming och kasta ut som åtel och om dom tar död fisk?

Jo dom brukar komma när man tar upp näten.Dom flesta fiskare tror jag brukar slänga i lite skitfisk åt dom.Ibland kan dom dyka i en 30 meter ifrån båten,men jag har aldrig haft kameran med mig ut än bara för det.

Ja den där filmen var ju ball! Visste inte att dom kunde bli så tama!

/M

Jag brukar vara varje sommar på ett ställe där det finns fiskjuse, så nu kan jag fundera ut plan att börja dressera dem som på filmen!
//Stanislav

Bilagor

• DSC_0051web.jpg
    DSC_0051web.jpg
    14 KB · Visningar: 559
Jag manar, trots filmen, alla som har koll på fiskgjusebon och häckningar att ta det ytterst försiktigt med att närma er nu under häckningstid.

De är normalt ytterst störningskänsliga och filmen på youtube är ett exeptionellt undantag.

// Daniel

Brukar se ljusar som fiskar när jag själv fiskar. Ibland felkrokar man en å annan brax när man jerkar. Å en flytande död brax tas absolut av en hungrig ljuse. Braxen är en fiska som är lätt att se då den ligger å flyter på sidan.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar