när är alla nöjda? nu har han krupit halvägs till korset för mig räcker det. Han är total körd ungefär som när en stor idrottsman torskar på doping. Jag undrar egentligen mest vad det var som fick han att göra detta? Antingen pengar eller ära att (tagit) dessa bilder men det som blir så fel är när han hela tiden tjatat om att han tar bilden direkt från kameran med ingen bearbetning. Enligt vad jag läst förut så gick tydligen firman inget vidare o det visar väl bara att det är ytterst få naturfotografer som kan leva på det dom gör. Som fotograf har terje tagit en hel del speciella bilder han har sin egen stil o har alltid haft det. Jag försvarar inte terje ett smack jag känner bara stor förundran hur han kunde o skulle egentligen vilja veta varför? men jag antar att det som driver han är pengar o ära att tagit dessa bilder.
Just naturfotografin o press är väldigt intoleranta mot inklippning,kloning etc o ska vara det för vi ska KUNNA LITA på dessa bilder. Så jag tror att det är total kört för Terje inom naturfotografin o jag kan ännu inte fatta hur han kunde fejka bilderna det är en stor gåta för mig. På något sätt lider jag med han egntligen tycker jag inte synd om han däremot så känner jag ångest för den situtionen han har skapat för sig själv.
Han kommer bli ifråga satt för all bilder han tagit o vem kommer vilja gå på någon kurs hos honom i framtiden? visst människor glömmer men fotobranschen i sverige är en liten fiskdamm där alla känner alla.
som jag brukar säga , det är kört, bara att byta riktning o gå vidare för inom naturfoto där är det total mörker för Terje lång tid framöver.
Men min fråga är är det lika hårt inom naturfoto som inom idrott där tävlande tar till doping för att hävda sig i den stenhårda konkurrensen? och jag är ledsen Terje jag har ingen lust att klanka ner på andra fotografer men tyvärr måste jag ge dig tummen ner för det du gjort men den det drabbar mest är dig själv o jag tycker faktiskt synd eller rättare sagt känner ångest för det som du genomgår nu.
alla vet att inom press o natur foto där ändrar man inte bilden men det är ända en några mest press fotgrafer som åker dit varje år för att ändrat orginalbilden.