Hej,
Det var några år sedan jag sist var aktiv på Fotosidan, ja. Men jag tyckte att det här har varit en synnerligen intressant debatt, vilket är varför jag har valt att delta i den, något som jag absolut inte är ensam om. Jag vet inte riktigt vad åldern skulle ha för betydelse. Däremot är det intressant att du väljer ut mig, antagligen för att jag ligger under snittåldern av de resterande i denna diskussionen. Än en gång förstår jag inte vad det skulle ha för betydelse.
Varför drar du paralleler med Anders Breivik? Dessa två situationer är så oerhört separata. ABB's anhöriga tog bestämt avstånd från honom, det motsatta sker här, och med det menar jag självklart inte att ni ska överge Terje. Däremot så känns det lite sådär att det kommer direkta attacker då man väljer att ifrågasätta situationen. Anledningen till att TH's nära och kära har påverkats av "mobben" är först och främst deras explosiva utåtagerande tidigare gentemot betvivlare. Malin har inte alltid hållt sig till sanningen, däremot så är väl det mer eller mindre en bagatell i nuvarande diskussion. Hans dotter har inte drabbats av några påhopp, inte du heller såvitt jag vet. Vet att någon kallade dig "toksyrran" på FB och att jag då bad dem att inte gå till några direkta påhopp. Hursomhelst.
Det är många som deltar i denna diskussion av allmänt intresse, exempelvis Flashback brinner detektivlågan, och man eftersträvar efter att uppdaga mer "bevis" - och vad är fel med det?
Jag har aldrig sett upp till Terje, men jag har tidigare kunnat uppskatta och tagit del av hans äldre bilder.
Gällande Terje, då, såsom jag ser det så har han verkligen, och då menar jag verkligen, haft sina chanser. Men han har ljugit, ljugt och ljugit, och det är inga småsaker han har ljugit om heller. Nu vet jag inte om det finns några andra orsaker till varför han agerar som han gör och det väljer jag inte att gå in på på det inte är en del av sakfrågan. Men den aspekten av hans agerande är något som har gjort mig OCH väldigt, väldigt många andra här förbannnade. Och är det inte i sådana fall förståeligt varför sådana känslor uppkommer? Än en gång så finns det andra personer i tråden som har löpt linan ut än längre än vad jag har gjort... men jag antar jag var ett enklare byta pga. min "ringa" ålder.
Men tack för dina sista ord, var några fina ord där. Be a man... visst, framför det gärna åt din bror med. Sanning håller längst.