alf109
Aktiv medlem
Jag tycker att det kan bli lite fel med den här typen av påståenden. Förr var allt han gjorde fantastiskt, nu är allt skit. Sanningen är att han är/var en mycket duktig fotograf som en gång i tiden bildade stil för många efterföljare. Och att merparten av hans bilder givetvis inte är manipulerade. Att man inte behöver gilla hans bildstil är en annan sak. Och att han själv totalt förstört sitt liv och sin karriär i och med dessa manipulationer är också en sanning. Men som sagt det han faktiskt gjort som det inte finns anledning att misstänka för fusk är ju inte sämre idag än vad det var för ett par veckor sedan.Jag tänker sticka ut huvudet och påstå att TH helt enkelt inte är någon lysande fotograf utanför det snäva egenskapade område han har mutat in. De flesta av hans fotomontage saknar helt känsla för komposition och han har helt uppenbarligen ingen som helst förmåga att se hur ljuset faller i en bild.
....
Observera att detta på intet sätt är något försvar för Terje, jag tycker att han med rätta är helt körd i fotosammanhang. Kanske främst för att han framställt sig själv som han gjort och att han själv gått ganska hårt åt alla han själv kallat för fuskare och olika tekniker som han själv menat vara fusk, eller genvägar som använts av, underförstått, fotografer som saknat förmågan att ta bilder på "riktigt".