aasaboe
Aktiv medlem
Otroligt tragiskt att detta har hänt, I våran fina natur är det dock möjligt att träffa normalt mycket skygga djur om man rör sig försiktigt: Jag lider med Terje då jag tror att han har blivit utsatt för en konspiration, jag tror inte att hans bilder är fejk. Han har blivit tillsagd av flera andra kända fotografer att erkänna fusk som pga ren avund hotat honom om han inte gör som han blir tillsagd. Det är en hård branch och alla vill att det själva ska vara dom som har tagit bilder av Terjes kaliber. Jag tycker verkligen att detta är ren tragedi och vi ska nog inte vara så snabba med att peka med våra fingrar på Terje som är en ren naturmänniska som har ett sätt att kommunicera med djuren som vi ej kan begripa. Hans bilder är för stora och för djupa för oss. Han hade inget annat val än att erkänna fusk då vi dödliga inte kan uppnå hans arbetsmoral och ambitioner för naturfoto. Här bifogar jag en bild som bevisar att det finns lodjur mm om man bara är på rätt ställe. Jag har i alla fall raw fil att visa upp om någon är intresserad. Mvh
http://imageshack.us/photo/my-images/839/lodjur12.jpg/
Ha! Du har ju terjat en avbruten björk uppe i högra hörnet!
;-)