Inga nya bilder under lupp av CSI Flashback, men signaturen "fnalle" har luskat lite i Hellesös bilder i boken "Året":
"Hur gick det egentligen med fladdermusen? Var på biblioteket idag och bläddrade lite i "Året". Och då får jag för mig att fladdermusbilden skulle vara tagen 15 januari (eller om det var februari) 2006. Boken "Året" visar ju en bild per dag under hela 2006 med datum, klockslag och plats. Och då blir det lite märkligt för enligt de bilder som finns för de här dagarna, och om Terje då korrekt återgett informationen kring när bilderna är tagna (vilket vi naturligtvis kan fundera över dessa dagar), är Terje
Den 15 januari 2006, kl 17:12 i Segersta Hälsingland
Den 15 februari 2006, kl 13:12 i Söderhamn, Hälsingland
Den 16 februari 2006, kl 12:08 i Hinsåsen, Hälsingland
Inte i närheten av Hjärnarp med andra ord. Om han nu inte chartrade ett plan tog sig snabbt som ögat till skåne. Knäppte ett par bilder på en fladdermus som mot alla odds irrat sig ut i februarikylan och tog planet pronto hem till Norrland igen.
Däremot finns det en bild i boken på två fladdermöss den 9 augusti 2006, tagen kl 21:29 tagen i Hjärnarp, Skåne"
"Året" bygger som sagt på tanken en bild per dag, presenterade i samma kronologiska ordning som bilderna är tagna. Om ordningen inte är sanningsenligt återgiven så faller hela konceptet; jag tror inte förlaget skulle rycka på axlarna åt det.
https://www.flashback.org/sp32742927