Nej, om du hade sett "originalfilerna" så hade du alldeles säkert hävdat det med största bestämdhet och utan insinuationer. Jag antar snarare att du likt de flesta inte ens är i stånd att avgöra om en fil du ser är en "originalfil". Vi har haft en annan närstående som hävdat att hon sett råfiler, där inga råfiler fanns, och som sedan ursäktade sig med att hon inte kände till vad som menas med råfil.
Så det funkar inte. killen är precis lika körd, och allt du gör när du försöker försvara honom är att dra ner honom längre i dreten. Har du möjligen tänkt över vem det nu är som ser till att den här tråden lever vidare? Jag tror att det är en dålig taktik att utan åtminstone ett sabbatsår ta vid som om ingenting har hänt. Er taktik, att skjuta budbäraren, är en mycket dålig taktik, och den straffar sig själv direkt.
Här bedrivs ingen hetsjakt. Jag har svårt att föreställa mig att många läsare av tråden hör av sig till Terje eller försöker skriva på hans blogg. Vi har redan sett att kritiska inlägg tas bort, så att det är lönlöst att försöka nå Terje via hans egna kanaler. Terje valde själv att hoppa av från Fotosidan, men ändå går han in här och läser, och kommenterar på sin blogg. Man kan inte återvinna förtroende på det sätt som Terje agerar. Kanske hans vänner kan tro på honom, men jag gör det inte.
Och jag tror inte heller på "originalfiler" från Terje, eller att du skulle ha sett såna. Det är löst prat.