Anders Karlstam
Aktiv medlem
Hellesø vann priset Årets Naturfotograf. När det visade sig att han fuskat till sig titeln så fråntogs han titeln.
Lance Armstrong vann massor av titlar i flera sporter. När det visade sig att han fuskat till sig dessa titlar fråntogs han dem.
Ingen av dem kan väl direkt räknas bland eliten efter det?
Vad jag vet så fick han inte den utmärkelsen för sina manipulerade bilder, utan mer för många års fotograferande.
Det är riktigt det du skriver om Lance Armstrong.
Terje skapade fantastiska bilder innan fuskbilderna. Han gör fantastiska bilder nu. Så för mig är han uppe bland de bästa i eliten. Jag bortser från fusket ock tittar på alla andra fina bilder han tar.
Jag menar att alla förtjänar fler chanser även om man gjort något dumt, även om man i panik och för att försöka hålla ihop sin värld ljuger om vad man gjort.
Vi människor reagerar så olika och vi hamnar i olika situationer. Det är lätt att döma men inte lika lätt att sätta sig in i andras livssituationer och ibland felaktiga val.
Jag vet att Terje och hans familj mår dåligt över vad som skett men också att dom mår ytterligare sämre av allt runt omkring. Alla som hellre stjälper än hjälper. Det finns för mycket ilska och hat.
Varför inte bara släppa allt och gå vidare? Acceptera att vi är olika. Ta det för vad det är och glädjas åt det fina. De fina bilder Terje tar idag.