Hej allihop,
är det inte dags att gå vidare? Hela historien är synnerligen tragisk i synnerhet när det visade sig inte bara vara de senare årens bilder. Och man kan till råga på allt egentligen inte dra några slutsatser av historien, eftersom den förmodligen är fullkomligt unik inom fotot i världshistorien, inte bara genom omfattningen bilder det handlar om genom åren men genom att bilderna också kombinerades med långa berättelser runt omkring fotograferingen.
Låt Terje få vila, kanske kommer han tillbaka med helt andra bilder en dag! Så får vi se hur de presenteras i så fall.
Det finns så otroligt många duktiga amatörfotografer i det här landet och på andra håll, och vilkas bilder är fantastiska. Låt oss njuta av dem. Digitaltekniken har gjort det lättare att fotografera, man måste inte kunna en massa teknik eller veta hur man exponerar rätt, det visar kamerorna. Och det roliga är att det är de unga tjejerna som nu dominerar, och de visar upp ett fantastiskt bildseende.
Och vi ska inte glömma att alltid förbli amatörer, amateur = älskare av det vi gör. Oavsett om vi råkar ha turen att tjäna pengar på det eller ej.
Förresten det där med att ta många bilder eller ej, jag tar många bilder, jag är en alldeles för dålig fotograf för att vara säker på att få bästa bilden i ett avtryck. Kanske om jag kör stilleben, porträtt eller landskap. Låt dem som är duktiga köra den tekniken, så kan vi som är klantiga gardera oss för att ha turen att få ögonblinket rätt eller vingpositionen i flykten på intressantast sätt med många bilder. Det kostar ju inget numera, möjligen litet mer hårddisk.
Jag vill se mer fantastiska bilder från alla dem som gör det här för att det är roligt.
Varm hälsning
Brutus
längesedan jag var inne på FS och skrev