Han har ju redan hintat som sagt att "samtliga" bilder har blivit ifrågasatta.
"Jag vill också passa på att säga att samtliga bilder som illustrerar mina blogginlägg sedan nystarten har blivit ifrågasatta för sin fotografiska äkthet (med undantag för inlägget om Snusen). Många har trott att dessa bilder är förändrade i datorn (eller klippta-och-klistrade). Att jag nu erbjuder möjligheten att granska orginalfilerna är för att man ska kunna se om så är fallet."
Som en på Flashback skrev; hade någon ifrågasatt bilderna och bett om att få originalbilden, så hade de varit tvungna att skriva ett expertutlåtande:
"Om du som anser dig kunna göra sådana säkra bedömningar är du välkommen att skicka mig ett mejl till
[email protected] Märk mejlet med ”granskning av orginalfil” och sedan vilken bild det gäller. Du måste även ange ditt riktiga namn, adress och andra kontaktuppgifter."
"Du förpliktigar dig också att komma med skriftligt expertutlåtande, som jag sedan publicerar här under tillsammans med ditt namn."
Terje kräver ju ett expertutlåtande i utbyte mot originalbilden. Förvisso, folk kanske bara mailar in till Terje och säger att bilden är fake, men det känns kanske lite väl.. jag antog snarare först att de bilder som hade blivit ifrågasatta var sådana som folk hade viljat "expertgranska", men samtidigt så har det ju inte kommit upp några granskningar i bloggen som han har motbevisat.