Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Årets naturfotograf (Terje Hellesø) anklagas för fusk

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om jag har varit en tjuv och slutar stjäla och begå andra brott så går jag den smala vägen, jag behöver inte gå i fängelse för att förändra mig.

Terje har dessutom inte dömts för några brott som han inte har eränts. Ni är ett gäng som redan har dömt honom och för Terje är det omöjlilgt att rentvå sig; oavsett vad han gjort eller misstänks ha gjort.
Därför tror jag fortfarande att Terjes smartaste strategi är att vara tyst om det som skett och se till att sköta sig klanderfritt i framtiden.

Terje har gjort erkännande
 
Om jag har varit en tjuv och slutar stjäla och begå andra brott så går jag den smala vägen, jag behöver inte gå i fängelse för att förändra mig.

Terje har dessutom inte dömts för några brott som han inte har eränts. Ni är ett gäng som redan har dömt honom och för Terje är det omöjlilgt att rentvå sig; oavsett vad han gjort eller misstänks ha gjort.
Därför tror jag fortfarande att Terjes smartaste strategi är att vara tyst om det som skett och se till att sköta sig klanderfritt i framtiden.

Du går bara den smala vägen och är ärlig om du erkänner de gamla brotten och stölderna du gjort.

Med ditt sätt att resonera skulle varenda mördare och tjuv vara ärlig om han inte blev fast efter brottet. Bara han inte forsätter att göra fler !
 
Om jag har varit en tjuv och slutar stjäla och begå andra brott så går jag den smala vägen, jag behöver inte gå i fängelse för att förändra mig.

Terje har dessutom inte dömts för några brott som han inte har eränts. Ni är ett gäng som redan har dömt honom och för Terje är det omöjlilgt att rentvå sig; oavsett vad han gjort eller misstänks ha gjort.
Därför tror jag fortfarande att Terjes smartaste strategi är att vara tyst om det som skett och se till att sköta sig klanderfritt i framtiden.

Han har ju redan erkänt flera av klipp o klistra fusken -brotten. Hur skulle han kunna rentvås när han redan erkänt?
 
Om han tjänar mest på det så är det ju bättre. Och även med din andra formulering. Det han förlorar minst på är ju bättre
Jag gissar att du med "han" menar Terje.

Bättre är slarvigt använt.
Bättre för vem?
Terje?
Allmän publik?
Terjes fans?
Mig?
Dig?
Media?
Naturfotografin som genre?

Johan syftar på att Terje tjänar mest på att inte säga ngt.
 
Det står att det är omöjligt för honom att rentvås. Det är motsatsen till att han skall rentvås. Omöjligt betyder att han INTE kan rentvås.
Jag tycker inte att han borde rentvås. Jag tror att hans bästa val är att gå vidare och göra rätt hädanefter.

Självklart kan han inte rentvås när han är skyldig. Och givetvis är det då omöjligt.

Men du skrev " oavsett vad han gjort eller misstänks ha gjort" och han är inte misstänkt längre. Utan skyldig och har också erkänt
 
Jag gissar att du med "han" menar Terje.

Bättre är slarvigt använt.
Bättre för vem?
Terje?
Allmän publik?
Terjes fans?
Mig?
Dig?
Media?
Naturfotografin som genre?

Johan syftar på att Terje tjänar mest på att inte säga ngt.

Bättre för Terje givetvis. Inte bättre för hans moster eller min kusin.
Och jag tror inte han tjänar mest på att hålla tyst och dölja brott och fusk. Utan att han tjänar mer på att komma ut, få det avklarat, och kunna börja om.
Hur många kända personer som fuskat, ljugit och gjort bort sig har tjänat på att fortsätta hålla tyst och försöka dölja grejorna som redan är ute?
 
Senast ändrad:
Jag gissar att du med "han" menar Terje.

Bättre är slarvigt använt.
Bättre för vem?
Terje?
Allmän publik?
Terjes fans?
Mig?
Dig?
Media?
Naturfotografin som genre?

Johan syftar på att Terje tjänar mest på att inte säga ngt.

Tack för att du reder ut. Hela tiden har jag syftat på att Terje Hellesö troligen, personligen har mest att vinna på att försöka gå framåt, inte bakåt. Den som vill att Terje skall fjättras vid skampålen kanske inte tycker om sådana slutsatser, men det tar jag ingen hänsyn till.
 
Tack för att du reder ut. Hela tiden har jag syftat på att Terje Hellesö troligen, personligen har mest att vinna på att försöka gå framåt, inte bakåt. Den som vill att Terje skall fjättras vid skampålen kanske inte tycker om sådana slutsatser, men det tar jag ingen hänsyn till.

Man går inte framåt om man fortsätter att försöka dölja fusket. Gå framåt kan man först göra när man rett ut problemen och brotten.
Och jag tar ingen hänsyn till de som försöker få honom att fortsätta dölja brotten. Så han ska råka ännu värre ut i framtiden
 
Man går inte framåt om man fortsätter att försöka dölja fusket. Gå framåt kan man först göra när man rett ut problemen och brotten.
Och jag tar ingen hänsyn till de som försöker få honom att fortsätta dölja brotten. Så han ska råka ännu värre ut i framtiden

Om Terje börjar sköta sig så går han framåt, bakåt är historia, han kan inte göra något ogjort.
Att göra framsteg, är att bli bättre, är att gå framåt.
Han försöker inte dölja att han fuskat,mmöjligen omfattningen och den spelar egentligen ingen roll längre. Skadan är skedd och den är omfattande för många inblandade.
Egentligen tror jag att ni är ett fåtal som fortfarande kräver fullständig redovisning, bild för bild. Majoriteten har redan fattat att det är dags att gå vidare.
 
Tack för att du reder ut. Hela tiden har jag syftat på att Terje Hellesö troligen, personligen har mest att vinna på att försöka gå framåt, inte bakåt. Den som vill att Terje skall fjättras vid skampålen kanske inte tycker om sådana slutsatser, men det tar jag ingen hänsyn till.

Jag tycker du har en mycket konstig inställning till människor och livet !

En människa som Terje som ljugit, fuskat och bedragit under lång tid. Du tycker han går framåt i livet om han fortsätter försöka dölja sina lögner !
Och han går bakåt i livet om han erkänner ! Mycket konstigt i mina ögon !
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.