vbg_snake
Aktiv medlem
Det kan ju vara så att alla blir lurade, men kanske kan det också vara så att dom som du tror blir "duperade" har en annan inställning till hur dom vill hantera detta. Alla kanske inte har samma intresse av att gå till botten med fusket utan väljer att dra strecket vid det som är känt nu. Rätt eller fel har jag ingen åsikt om, men jag tror kanske media nöjer sig även om det kan finnas några skelett kvar i THs garderob. Det är bara en prioritering i sådana fall, dom har ingen anledning eller tid till att jaga vidare ända in i kaklet då det inte direkt är någon stor nyhet jämfört med annat som händer i världen. I alla fall i dom mer allmänna media, fototidningarna kunde man ju tycka skulle skriva mer och djupare om det.
Det är väl ingen som sagt att detta är en medial sensation i likhet med en katastrof?
Självklart har denna affär betydande intresse för sin målgrupp. Det märks ju framförallt på reaktionerna - nu senaste på Kamera & Bilds "intervju".
Att TV4, SVT och andra stora allmänna medier inte bryr sig nämnvärt är väl ganska naturligt.
Problemet jag tror många har är ju att det verkar inte som att Terje vill komma tillbaka som en ärlig människa. Att han sedan pratar ut om sin visit på psyk, ekonomisk sårbarhet och "press" är ju bara ett verktyg för att ta fokus från det egentliga.