Lasse Eriksson
Aktiv medlem
Min tolkning är att Gitt har empati och förstår att Terje är en begåvad och hängiven fotograf som gick snett i någon slags strävan efter att bli upphöjd och beundrad. Det hade han ju inte behövt, men det kanske var fler faktorer involverade också (dålig ekonomi, dålig självkänsla, dålig moral, eller i varje fall inte tillräckligt stark). Att det var felaktigt gjort, det kan vi väl nu efter 176 sidor i den här tråden kanske slå fast en gång för alla.
Jag tycker det är rätt märkligt att folk har ett sådant behov av att fortsätta att hacka på Terje Hellesö nu. Han har ju förstört sin karriär alldeles själv och det är han naturligtvis oerhört medveten om själv och detta lär ju plåga honom dag som natt. Men den som har sett hans äkta bilder inser ju att Terje är en begåvad och hängiven fotograf. Däremot som sagt, med för svag moral för att motstå frestelsen att bli ännu mer populär på ett enkelt sätt. Självklart försvarar jag inte Terjes bildfusk och ljugande, men det betyder inte att man ska driva en människa som gjort fel ut över avgrunden. Det måste finnas sans och måtta. Men det verkar som att många har ett stort behov av att racka ner på de som gjort fel för att de själva mår bättre av att kunna trycka ner någon annan och på så sätt skaffa sig självkänsla ("jag är i alla fall inte lika kass som den där fuskaren Terje"). Det tycker jag är ganska lågt, men var och en handlar ju efter sin moral.
Sedan att det var oprovocerat kan man väl knappast säga efter den bilden han (Christian) lade ut. Den var väl enbart avsedd att provocera?
Vilka är hans äkta bilder du pratar om? För ett par veckor sen var alla bilderna äkta. Inklusive de hundra lodjursbilderna. Han vill ju inte ens idag berätta vilka som är äkta och vilka som är fejkade.
Och den enda personen som drivit honom över avgrunden är givetvis han själva.