Annons

Är SÅÅÅÅ nöjd!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Marsman

Avslutat medlemskap
Hejsan!

Ville bara säga att mitt val att köpa en Nikon D300 istället för en Sony A700 var nog ett av mina bästa val jag gjort!!! Kan inte tänka mig att Sony'n slår D300 även om den säkert är en mycket bra kamera, men den känns lite väl "plastig" för min del.

Nikons D300, WOW, snabbheten, kvaliten på bilderna, dess LCD... Funderar ni köpa den GÖR DET! Ni kommer inte bli missnöjda...

Fota mer.
 
Grattis till ett bra (bästa) val av kamera, den är fantastiskt bra, är fortfarande lyrisk över min, och jag har haft den sedan släppet i November förra året.

/kent
 
Berätta gärna varför du anser att D300 är bättre än A700, dvs. vad du tror att A700 skulle ha gjort sämre. Jag måste ju genast nu säga att jag äger en A700 sedan drygt ett halvt år och har hittills varit mer än nöjd med den, jag har till och med blivit positivt överraskad några gånger. Att A700 skulle vara platig är inget jag egentligen kan hålla med om men visst större delen av baksidan är i plast men att kalla den plastig är nog inte riktigt rätt uttryck. Men som sagt, berätta gärna varför du tycker att D300 är en bättre kamera och varför A700 inte skulle rå på den.
 
Senast ändrad:
Sony har väl tillverkat både sensorn och LCD på D300? Eller är jag ute och cyklar? :)

/Daniel
 
dsa1979 skrev:
Sony har väl tillverkat både sensorn och LCD på D300? Eller är jag ute och cyklar? :)

/Daniel

Jodå, dock efter Nikons instruktioner.

Finns ju endå skillnader. D300 visar bilden som den värkligen blir på skärmen, A700 enligt en del recensioner har tendens o visa bilden aningen ljusare än vad den är.
Sensorn må va tillvärkad av Sony, endå håller D300 en lägre brusnivå med fler detaljer.

Vem som tillvärkat vad kan nog inte va mkt o hänga upp sig över.
 
Marsman skrev:
Hejsan!

Ville bara säga att mitt val att köpa en Nikon D300 istället för en Sony A700 var nog ett av mina bästa val jag gjort!!! Kan inte tänka mig att Sony'n slår D300 även om den säkert är en mycket bra kamera, men den känns lite väl "plastig" för min del.

Nikons D300, WOW, snabbheten, kvaliten på bilderna, dess LCD... Funderar ni köpa den GÖR DET! Ni kommer inte bli missnöjda...

Fota mer.

Kanon att du är nöjd, men du.. har någon talat om att det mest troligt kommer en D400 vart efter... Och Sony laddar i ringhörnan med ett städ i handsken. Dags för rond två... kling!
 
Re: Re: Är SÅÅÅÅ nöjd!!!

Rogerber skrev:
Och Sony laddar i ringhörnan med ett städ i handsken. Dags för rond två... kling!

Å från andra ringhörnan kommer den redan befintliga storsläggan D3....vad är väl ett städ mot den ;-)

Skämt åsido...Sony's A900 blir nog fin....liksom alla D-SLR:er nuförtiden lär den vara kapabel att ge det resultat fotografen eftersträvar ;-) Men en digital fullformatare i gamla Dynax 9 chassit skulle onekligen vara mumma :)

// Matti
 
Jag var ute och fotade med några bekanta för några månader sedan. Visst är jag mer än nöjd med min Mark III och något byte till Sony känns inte aktuellt. Jag måste ändå erkänna att jag blev lite sotis på Sony-kamerans AS. Den verkar fungera klockrent och man har verkligen nytta av den när det är mörkt. Just AS i huset vore toppen. Tänk fyra stegs bildstabilisering med min 85 1,2 eller 135 2,0 mums säger jag bara.
 
Så nöjd

Visst känns det skönt. Jag har Pentax K20d och är också sååå nöjd.
Kanske hade jag varit mer nöjd med en Nikon 300 men det är jag totalt omedveten om...

lm
 
dsa1979 skrev:
Sony har väl tillverkat både sensorn och LCD på D300? Eller är jag ute och cyklar? :)

/Daniel

________________________________________________

Sony hade aldrig kunnat haft så hög upplösning på LCD:en om det inte vore för Nikons stepper maskin som gjort själva plattan till LCD:en...

//A
 
Jag fattar inte riktigt det här med upplösningen på LCD:n. Tekniken finns och har funnits ett tag för LCD med riktigt hög upplösning. Är det inte i första hand en kostnadsfråga. Ville man borde ju varenda kamera kunna ha högupplösta LCD-displayer.
 
Tyckaren skrev:
________________________________________________

Sony hade aldrig kunnat haft så hög upplösning på LCD:en om det inte vore för Nikons stepper maskin som gjort själva plattan till LCD:en...

//A

Tur att SONY främst köper steppers från ASML då...
 
Bara att instämma!

Skaffade precis en D300 jag med. Otroligt nöjd! Superkul. 16-85:an är otroligt skarp o smidig att jobba med.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.