Mattsen skrev:
Jag är inte säker på vilket dilemma du menar, och såg för övrigt i ditt senaste inlägg att du tyckte problemet var löst.
Men jag (som faktiskt är full av empati men för den skull inte byter åsikt) har en konktret lösning för de som anser att deras barn ska skyddas från bilder av den typ som här diskuteras.
Som sagt anser jag inte att detta behövs, jag tror heller inte att många är intresserade, MEN, det skulle kunna vara en lösning för REDAX som väl borde vara rejält trött på rapporeteringa av bilder och kommentarer, trådar och inlägg, formuleringar och "kränkningar".
Och kanske även en lösning för de vars andrenalinnivå når oanade höjder så fort de ser lite "sex appeal" i en bild.
Utöka tabellerna för medlemmar och bilder med ett logiskt fält i varje.
Låt fälten betyda "möjligen oanständig bild" respektive "ville ej se möjliga onaständiga bilder".
Vi fotografer tar då vårat ansvar genom att markera de bilder som möjligen skulle kunnas upplevas på det sätte med ett kryss i en ruta.
Föräldrar ser till att deras barns medlemsskap har detta kryss. Och de melemmar som inte tål att se dessa bilder ska också ha krysset. Om de inte väljer detta från början kan redax tvinga dit det om det börjar ramla in opassande kommentarer på dylika bilder.