Kijana skrev:
Vällovligt att du vill förstå mina åsikter innan du börjar argumentera mot dem. Men lustigt nog lyckas du alltid dra sådana slutsatser och ställa "försåtliga" frågor som framställer mig som odemokratisk.
Men hur menar du jag ska göra då?
När du skriver saker som jag tycker förespråkar acceptans av trakasserier och förnedring?
Beröm? Ja, vrida och vända var det. Här har vi ännu en vridning och vändning av mina ord som slutar helt uppåt väggarna.
Nej, om jag inte kommer ihåg så insinuerade du att du inte nedvärderade, om jag då ska tolka det du skrev på ett icke-nedvärderande sätt så var det inte så mycket kvar.
Om man är av uppfattningen att kritik bara ska framföras när det är rätt tillfälle, alltså att man vill tysta en opposition
Nej!
Vars får du det från?
Här kommer det en bunt retoriska frågor.
Tycker du att det är rätt att kommentera tjejer som går förbi med betyg?
Tycker du att det är rätt att utsätta nån för sexuella anspelningar?
Tycker du att mobbing är rätt?
Det är exempel på när man uttrycker sin åsikt vid fel tillfälle.
Jag har ju inte sagt att _jag_ vet när det är rätt tillfälle, det anser jag är kritikmottagaren kan ta mot kritiken utan att känna sig påhoppad och kränkt.
Sedan om man går till publika forum som FS så bör man skriva så att ingen alls blir kränkt, men det är väldigt svårt, men man bör ha det som målsättning.