Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Makten skrev:
Dags att skaffa lite skinn på näsan kanske?

Detta är ju lite lustigt ändå...
Visst skinn på näsan skadar ingen.

Men är det så att folk ska tåla all skit dom får höra bara rätt av?
Och sen kan andra inte tåla en bild som föreställer en tjej i bikini förrän det blir ett herrans liv?
 
evalisen skrev:
Detta är ju lite lustigt ändå...
Visst skinn på näsan skadar ingen.

Men är det så att folk ska tåla all skit dom får höra bara rätt av?
Och sen kan andra inte tåla en bild som föreställer en tjej i bikini förrän det blir ett herrans liv?

Jag tror det är mycket få människor som är korkade på riktigt. Därför tror jag också att fotografer som ägnar sig åt lättklädd fotografi inser att responsen kan variera ganska kraftigt på en sajt som FS. Om man känner på sig att man inte tål en sådan variation bör man nog avstå från att publicera i sammanhang där bilderna kommer kritiseras.

Jag tror det flesta har en snarlik uppfattning om vad som betraktas som "bimbo". Och vad skulle var fel att kommentera en bild såsom "Hon ser ut som/framställs som en bimbo"? Det behöver ju inte nödvändigtvis innebära att hon är intellektuellt obeväpnad.
Kommentarer såsom (spånar vilt) "Tar hon den i tvåan?", "S*ger hon otvättat?" är dock en annan sak men dessbättre tämligen ovanligt, har aldrig sett kommentarer av den sorten här.

Hade det blivit samma rabalder och "jag-är-kränkt" över kommentarer såsom "Det var den sämsta och mest intetsägande solnedgångsbild jag sett!"? Tvivlar på det.

/Johan
 
hansen2 skrev:
Jag tror det är mycket få människor som är korkade på riktigt. Därför tror jag också att fotografer som ägnar sig åt lättklädd fotografi inser att responsen kan variera ganska kraftigt på en sajt som FS. Om man känner på sig att man inte tål en sådan variation bör man nog avstå från att publicera i sammanhang där bilderna kommer kritiseras.

Jag tror det flesta har en snarlik uppfattning om vad som betraktas som "bimbo". Och vad skulle var fel att kommentera en bild såsom "Hon ser ut som/framställs som en bimbo"? Det behöver ju inte nödvändigtvis innebära att hon är intellektuellt obeväpnad.
Kommentarer såsom (spånar vilt) "Tar hon den i tvåan?", "S*ger hon otvättat?" är dock en annan sak men dessbättre tämligen ovanligt, har aldrig sett kommentarer av den sorten här.

Hade det blivit samma rabalder och "jag-är-kränkt" över kommentarer såsom "Det var den sämsta och mest intetsägande solnedgångsbild jag sett!"? Tvivlar på det.

/Johan

Sen kan man ju vidare också säga, att om man som fotograf inte tål dessa "lättklädda" bilder som faktiskt fs tillåter, så behöver man ju inte registrera sej här från början.
 
hansen2 skrev:
Jag tror det flesta har en snarlik uppfattning om vad som betraktas som "bimbo". Och vad skulle var fel att kommentera en bild såsom "Hon ser ut som/framställs som en bimbo"? Det behöver ju inte nödvändigtvis innebära att hon är intellektuellt obeväpnad.

/Johan


Du har fel.. smaken är olika! att överhuvudtaget använda ordet bimbo är jävligt ohyfsat. skicka ett privat mail till fotografen eller till modellen om ni har moraliska värderingar ni vill att de också ska ha. skulle du själv vilja att folk kommenterade bilder på dig själv att " ser ut som zienarpack??
 
evalisen skrev:
Detta är ju lite lustigt ändå...
Visst skinn på näsan skadar ingen.

Men är det så att folk ska tåla all skit dom får höra bara rätt av?
Och sen kan andra inte tåla en bild som föreställer en tjej i bikini förrän det blir ett herrans liv?
Det är två olika sorters "liv". Att jag har något emot bilderna är bland annat för att jag vet att folk inte alltid har tillräckligt med skinn på näsan. Lite paradoxalt kanske, men om folk skulle skita i vad andra tyckte så skulle inga bilder skada nån. Men nu är det ju inte så.

Jag försvarar fortfarande bara rätten att kritisera bilder på andra plan än det estetiska. Jag tål i allra högsta grad bilder på tjejer i bikini. Det gör kanske inte alla andra däremot. Jag tål också att folk kallar mig i princip vad som helst, medan andra börjar hojta om kränkningar.

Det är skillnad på att få skit för att man gjort en aktiv handling som retar andra, och att få det för att man råkar vara född med "fel" utseende. I det senare fallet är det under alla omständigheter fel, men inte nödvändigtvis i det första.
 
tbmac skrev:
Du har fel.. smaken är olika! att överhuvudtaget använda ordet bimbo är jävligt ohyfsat. skicka ett privat mail till fotografen eller till modellen om ni har moraliska värderingar ni vill att de också ska ha. skulle du själv vilja att folk kommenterade bilder på dig själv att " ser ut som zienarpack??

Enkelt, ditt exempel skulle förmodligen resultera i problem med lagstiftningen (hetsparagraferna). Mig veterligen är bimbo's ingen folkgrupp :)
Hur jag ser ut får man tycka precis vad man vill.

/Johan
 
hansen2 skrev:
...

Hade det blivit samma rabalder och "jag-är-kränkt" över kommentarer såsom "Det var den sämsta och mest intetsägande solnedgångsbild jag sett!"? Tvivlar på det.

/Johan

Jag tror fortfarande att det är en stor skillnad att jämföra en naturbild med en modellbild. Jämför hellre ett porträtt och en modellbild.

Kommentarer som "det var fan den mest intesägande människa jag sett, hon ser helt nollad ut" skulle nog inte accepteras på ett porträtt heller.

Att säga att macrobilder är totalt värdelöst effektsökeri och till för fotografer som inte kan fotografera kränker knappast myran.

Det är när man upplever att en själv och framförallt när ens modell kränks som man reagerar, i alla fall jag. Är det bara jag som känner mig kränkt så anmäler jag skiten. Herr Husander var en som kränkte det mesta i sina kommentarer.

Mvh
Maverick
 
hansen2 skrev:
Jag tror det flesta har en snarlik uppfattning om vad som betraktas som "bimbo". Och vad skulle var fel att kommentera en bild såsom "Hon ser ut som/framställs som en bimbo"? Det behöver ju inte nödvändigtvis innebära att hon är intellektuellt obeväpnad.
/Johan

Jag förvånas över vad som anses vara OK och inte OK. Att "blatte" inte är OK, det har vi fått lära oss. För det anses som en kränkning mot "folkgrupp" och det har tom stiftats lagar som kan ge fängelse om vi använder det ordet.... Varför skulle denna "folkgrupp" vara så helig?
Och neger, huvva.

Bimbo och svenne är tydligen däremot OK.
Likaså gubbjävel och inte att förglömma gubbsjuk som är ok att använda i de mest fördömande sammanhangen. Hängbröstfeminist då? Ja tydligen verkar detta vara på gränsen enligt vissa inlägg i denna tråd. Kanske för att det är riktat mot kvinnor och inte män? Skulle inte förvåna mig om uttryck som detta snart blir straffbart att använda...

Jag ser ingen skillnad alls mellan graden av ev "kränkningar" i dessa ord.
 
hansen2 skrev:
Enkelt, ditt exempel skulle förmodligen resultera i problem med lagstiftningen (hetsparagraferna). Mig veterligen är bimbo's ingen folkgrupp :)
Hur jag ser ut får man tycka precis vad man vill.

/Johan


ok, ni passar på så länge det finns en lucka i lagen. Det låter bra om du tål att folk kan säga vad som helst om ditt utseende.. jag själv är inte känslig heller för sånt.. men det finns andra som är väldigt känsliga för hur de ser ut, och då är det jäkligt elakt att påpeka att jag minsann tycker att du ser ut som en plastig bimbo och totalt blåst...
sen får ni ha hur långa teorier som helst om budskap och dylikt.. man gör inte så ändå tycker jag.
 
Mattsen skrev:
Jag förvånas över vad som anses vara OK och inte OK. Att "blatte" inte är OK, det har vi fått lära oss. För det anses som en kränkning mot "folkgrupp". Varför skulle denna "folkgrupp" vara så helig?

Bimbo och svenne är tydligen däremot OK.
Likaså gubbjävel och inte att förglömma gubbsjuk som är ok att använda i de mest fördömande sammanhangen. Hänbrsötfeminist då? Ja tydligen verkar detta vara på gränsen enligt vissa inlägg i denna tråd. Kanske för att det är riktat mot kvinnor och inte män?

Jag ser ingen skillnad alls mellan graden av ev "kränkningar" i dessa ord.
"Blattar" är en grupp som bland annat definieras av annan hudfärg än den "normala". Bimbo har inget med folkgrupp att göra, och vem som helst kan bli en sådan, såsom jag kan bli gubbjävel.
För övrigt verkar "blatte" ha mist sin stuns, för det används av invandrare själva, på samma sätt som mörkhyade kan säga "niggah" om varandra i USA.
 
Är antydningar,om än väldigt vaga antydningar om
pedofili OK?
Inte?
Har jag rätt att som småbarnspappa/fsmedlem tolka en antydning som det berör mig?
Om detta har gjorts vad händer?
Har rapporterat till red där först och främst min
egna tolkning ifrågasats.(av mig själv)
Är jag helt ute och cyklar om jag blir illa berörd av att jag skulle "tänka i småflicksbanor"
 
kiwawa skrev:
Är antydningar,om än väldigt vaga antydningar om
pedofili OK?
Inte?
Har jag rätt att som småbarnspappa/fsmedlem tolka en antydning som det berör mig?
Om detta har gjorts vad händer?
Har rapporterat till red där först och främst min
egna tolkning ifrågasats.(av mig själv)
Är jag helt ute och cyklar om jag blir illa berörd av att jag skulle "tänka i småflicksbanor"

Det känns för mej som det här borde diskuteras i en helt egen tråd.. för jag får inte ihop det med dessa "modellbilder" alls?
 
rent spontant såg jag aldrig pedofili insinuationen i påståendet "småflicksbanor"

Det jag tror han menade var att du ju hänvisade till att Linda Rosing var förebild för småflickor typ.

Rätt skoj annars hur såna här diskussioner kan sticka iväg åt alla möjliga håll tycker jag. Många gånger antagligen pga att det skrivna ordet har fått för stor betydelse...kanske pga att man glömmer små smileys och liknande.

Lev gott och tänk inte hela tiden att nån nog är ute efter att kränka dig. (obs inte riktat unikt till Kiwawa)
 
evalisen skrev:
Det känns för mej som det här borde diskuteras i en helt egen tråd.. för jag får inte ihop det med dessa "modellbilder" alls?

Jag försöker få ut min åsikt att vissa bilder/budskap påverkar unga tjejer/killar negativt,och får höra detta.
 
kiwawa skrev:
Är antydningar,om än väldigt vaga antydningar om
pedofili OK?
Inte?
Har jag rätt att som småbarnspappa/fsmedlem tolka en antydning som det berör mig?
Om detta har gjorts vad händer?
Har rapporterat till red där först och främst min
egna tolkning ifrågasats.(av mig själv)
Är jag helt ute och cyklar om jag blir illa berörd av att jag skulle "tänka i småflicksbanor"

Försök tänka ett steg till nu och du kanske inser att fler känner sig kränkta. det är vad tråden handlar om.
 
pul skrev:


Det jag tror han menade var att du ju hänvisade till att Linda Rosing var förebild för småflickor typ.



Jag har väl aldrig hänvisat till Linda Rosing som en förebild för småflickor??
Jag har inte hänvisat någon person överhuvudtaget som förebild.
Vad får du det ifrån?




Men det kanske inte var till mej du skrev... men eftersom det var jag som svarade inlägget så tog jag det som det var till mej du skrev.
 
tbmac skrev:
Försök tänka ett steg till nu och du kanske inser att fler känner sig kränkta. det är vad tråden handlar om.

Jag inser att det är fler som är kränkta,tråden och en del av mina(och andras) inlägg handlar om hur vi ska komma ifrån det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.