bEPH
Aktiv medlem
Problemet som jag ser det är att kritiken inte vädjar till förståndet utan den hos fotograferna utan kritiken är skrivet med en massa uppdämda känslor som vill ut som grund.Kijana skrev:
Nä, här på FS ägnar vi oss åt att vädja till förståndet hos de fotografer som vi tycker bidrar till en felaktig bild av hälsa och ideal. Tråkigt om inte alla kan ta den kritiken utan att ropa på censurering.
Ok, hur ser du då på plastfotografer som går in på för att fota bimbobilder? Jag kanske missuppfattade dig när jag trodde att du tyckte att din syn på saken var mer rätt än deras? Om du anser att du har rätt eller om du anser att de har fel, anser du inte att det ligger någon värdering i det?
Och att komma och påstå att vi som vill styra in skutan på en annan kurs än bara på nyansers skillnad nedvärderar andra människor och anser oss veta bättre. Helt jävla befängt!
Värderar man inte det ena som bra och det ena som dåligt?
Voltaire har åberopats i den här tråden, det gör jag också även om jag nu fått lära mig att han inte alls har sagt "Jag avskyr dina åsikter men kan dö för din rätt att uttrycka dem".
Jag tycker verkligen det är att missbruka Voltaires uttalande.
Då handlade om att folket skulle få göra sin röst hörd, idag så får alla göra sin röst hörd.
Björns ord:
"Alla har inte alltid rätt att få göra sin röst hörd, däremot har alla rätt till att få uttrycka sin åsikt vid rätt tillfälle"
Det finns nån gubbe/gumma/transvestit/nåt som har sagt "det som skiljer den kloka från dem dumma är inte vad de säger utan när de säger det".
Det motsäger inte Voltaiers ord utan sätter perspektiv på dem anser jag.