Maverick skrev:
Faktum är att det inte skiljer särskilt mycket längre. Det ser annorlunda ut bara. Finns rapporter publicerade hos RF om det. Nån som tycker att dopingproblem låter bekant?
Ja, det är ett problem, men jag har väldigt svårt att tro att det är lika utbrett. Ett ytterligare problem gör väl heller inte att vi kan skita i ett annat? Vi kan starta en till tråd om doping. Den här handlar inte om det.
Så länge som alla tar samma ansvar som DU anser vara rätt då eller?
(ang. fotografens ansvar)
Nej, jag sitter inte på sanningen. Men det verkar ofta som att du och andra helt avsäger sig ansvar. Du resonerar på ett mer egoistiskt sätt. Det är din rätt att göra så, men jag tycker att du bör tänka längre än så. Är ditt väl i form av de pengar du tjänar på bilder alltid viktigast? Var ska man dra gränsen? Det duger ganska gott att alls fundera på det. Det verkar "flickfotografer" inte göra alls vad jag ser.
Jag kan blunda helt för alla eländen i världen, så länge de inte rör mig. Men sån är inte jag.
Varför har Slitz och gänget speciella krav på sig att visa ett reprensentativt utsnitt av verkligheten när inte tidningar som iForm, Muscle, Fighter Må Bra för att nämna några inte har det?
Nu är vi där igen. Att det finns liknande problem inom
andra verksamheter gör inte att du kan skita i det du ställer till med (inget personligt). Det är klart att muskelbyggartidningarna också har ett ansvar. Men dessa har inte alls samma stora läsekrets som mode- och livsstilstidningarna.
Går man till hardcore porr så finns det dem som anser att de är mer reprensentativa än vanlig media.
Hur menar du då? Det är klart att det BLIR representativt när Svensson börjar ha analsex till vardags för att de påverkats av porren. Ideal går nämligen att ändra. Skulle det innebära att det publicerade materialet plötsligt är vettigt när folk apat efter det i tillräckligt stor omfattning? Applicera gärna det resonemanget på politik. Om tillräckligt många hatar judar så är det okej att vara nazist, eller va?
Droger är olagligt, förstår inte hur man kan jämföra det.
Med det menar du alltså att svensk lag beskriver det ultimata. Det finns inget där som kan ifrågasättas? Är det endast lagen som sätter din personliga moral?