Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Maverick skrev:
Liksom dom med tatueringar...

Tänk om de med tatueringar och siliconbröst kunde bli accepterade för dem de valt att vara. Vore inte en kombination av det fria valet och accepterande vara det bästa?

/Maverick

Exakt... att acceptera andra som den dom faktiskt ÄR... vilka beslut dom tar med sin egen kropp. Det är väl för f-n inget jag kan säga till dej... du får inte göra så!!
 
sen är det ju viss skillnad. jag förstår om en tjej som verkligen har pyttesmå bröst gör det för att hon mår psykiskt dåligt. men att göra det för att bli ännu snyggare och få modellkontrakt tycker jag tja....nja.
 
evalisen skrev:
ALLA
Jovisst. Du snackar om att vi ska acceptera alla utseenden (plasttuttar som andra,) för att folk ska operera sig mindre. I ett och samma inlägg. Lite motsägande tycker jag..

Om folk ska operera sig mindre och lättare kunna vara nöjda med sig själva är det nog snarare "idealen" än acceptansen av dem som behöver förändras tror jag..
 
evalisen skrev:
Det hade blivit bra mycket trevligare om folk kunde acceptera varandra för den dom ÄR, med eller utan silikon... snygg eller ful.

ja det finns många "tänk om" här i världen som man bra gärna hade sett förverkligas. det är väl som att leva i en dröm antar jag
 
Henrik_L skrev:
sen är det ju viss skillnad. jag förstår om en tjej som verkligen har pyttesmå bröst gör det för att hon mår psykiskt dåligt. men att göra det för att bli ännu snyggare och få modellkontrakt tycker jag tja....nja.

Men detta blir ju dubbelt för mej... att vissa blir accepterade för att dom opererar sej... men inte andra?
Hur vet du hur dom mår... och hur dom ser ut innan?
Vem kan sätta en gräns när det är ok?

Det är ju bara upp till varje person, inget någon annan har med att göra!
 
lottawe skrev:
Jovisst. Du snackar om att vi ska acceptera alla utseenden (plasttuttar som andra,) för att folk ska operera sig mindre. I ett och samma inlägg. Lite motsägande tycker jag..

Om folk ska operera sig mindre och lättare kunna vara nöjda med sig själva är det nog snarare "idealen" än acceptansen av dem som behöver förändras tror jag..

Men det kommer sa jag... inte på en dag eller en natt... kanske om hundra år... va fan vet jag. Men det måste bli någon ändring... det kan inte fortsätta som det är nu... att vi trycker ner folk för att den har gjort så och den har gjort si...
 
Henrik_L skrev:
ja det finns många "tänk om" här i världen som man bra gärna hade sett förverkligas. det är väl som att leva i en dröm antar jag

Jag kan börja nu... jag lever redan så... spelar ingen roll hur folk ser ut för mej. Det är människor alla och alla har lika värde!
Och det är upp till varje person att acceptera andra precis som dom väljer själva hur dom vill se ut.

Alla är lika värda... alla är värda samma respekt!
 
evalisen skrev:
Men detta blir ju dubbelt för mej... att vissa blir accepterade för att dom opererar sej... men inte andra?
Hur vet du hur dom mår... och hur dom ser ut innan?
Vem kan sätta en gräns när det är ok?

Det är ju bara upp till varje person, inget någon annan har med att göra!

jo men jag menar att det är kvinnligt med bröst överhuvudtaget. och om en tjej ser ut som en kille om man drar en papperspåse över huvudet på henne så kan det ju hända att hon mår piss av det. om en tjej som har helt normala bröst som säkert 99,99 % har och ändå måste ha större så tja....jag tycker iaf det är skillnad
 
Henrik_L skrev:
jo men jag menar att det är kvinnligt med bröst överhuvudtaget. och om en tjej ser ut som en kille om man drar en papperspåse över huvudet på henne så kan det ju hända att hon mår piss av det. om en tjej som har helt normala bröst som säkert 99,99 % har och ändå måste ha större så tja....jag tycker iaf det är skillnad

Ja det får stå för dej... för mej spelar det ingen roll.. det är inte jag som bestämmer ändå.
Och vi vet inte hur tjejer ser ut innan om vi inte känner dom personligen.
 
evalisen skrev:
Jag kan börja nu... jag lever redan så... spelar ingen roll hur folk ser ut för mej. Det är människor alla och alla har lika värde!
Och det är upp till varje person att acceptera andra precis som dom väljer själva hur dom vill se ut.

Alla är lika värda... alla är värda samma respekt!

jag har oxå börjat.:) jag truntar fullständigt i hur mina vänner ser ut bara dom är bra människor
 
evalisen skrev:
Men det kommer sa jag... inte på en dag eller en natt... kanske om hundra år... va fan vet jag. Men det måste bli någon ändring... det kan inte fortsätta som det är nu...
Då behövs protesterna och de sanna orden även från de som är negativa till det. Istället för att hylla kniven..

att vi trycker ner folk för att den har gjort så och den har gjort si...
Vet inte vem som trycker ner, men jag gör det inte iaf. Jag snackar delvis om "objekten" (ej person) och så om fenomenet att folk låter operera sig också då. Någon enskild person trycker jag då inte ner för det och skulle aldrig göra.
 
Henrik_L skrev:
jag har oxå börjat.:) jag truntar fullständigt i hur mina vänner ser ut bara dom är bra människor

Bra människor är alla, det gäller bara att ta fram det. Och inte trycka ner på andra.
Och alla VET innerst inne så är det insidan som räknas... även dom som sitter på omslagen på tidningarna vet detta. :eek:)
 
evalisen skrev:
Ja det får stå för dej... för mej spelar det ingen roll.. det är inte jag som bestämmer ändå.
Och vi vet inte hur tjejer ser ut innan om vi inte känner dom personligen.


det får väl göra det antar jag. jag vet inte vad som krävs för att man ska få göra en sån operation ens. om det är privatläkare eller på allmäna sjukhus eller hur det nu är. eller om det krävs godkännande av en psykolog först....
 
evalisen skrev:
Bra människor är alla, det gäller bara att ta fram det. Och inte trycka ner på andra.
Och alla VET innerst inne så är det insidan som räknas... även dom som sitter på omslagen på tidningarna vet detta. :eek:)

jag tror nog tyvärr inte jag kan hålla med dig :) tyvärr. :/
 
lottawe skrev:
Då behövs protesterna och de sanna orden även från de som är negativa till det. Istället för att hylla kniven..


Vet inte vem som trycker ner, men jag gör det inte iaf. Jag snackar delvis om "objekten" (ej person) och så om fenomenet att folk låter operera sig också då. Någon enskild person trycker jag då inte ner för det och skulle aldrig göra.

Jag säger absolut inte att du skulle trycka ner någon... det var inte alls så jag menade.

Men jag har upplevt här på fs att modeller som har silikonbröst får inte samma respekt som andra kvinnliga modeller, och detta tycker jag är så tragiskt.
Dom har gjort ett eget val och det är inget vi kan råda över...
 
Maverick skrev:

Inte så att eleverna ska titta på porr utan diskutera den på samma sätt som man börjat fundera på att införa mediakunskap i skolan som obligatoriskt ämne.

Personligen tror jag att jag sett typ tre tidningar av slitz-typ ligga framme på en arbetsplats. Bättre att gå till frissan och spana in veckorevyn då om man vill spana in tuttar.

Sen när blev slitz och gänget detsamma som VANLIGA herrtidningar. Jag har läst en del schyssta artiklar i främst Café som handlat om olika fotografer. Så i de fall det förekommit så har jag faktiskt köpt tidningarna för artiklarnas skull.

Kanske diskutera bröstopererade modeller också ,eftersom det är mindre normalt enligt dig?Varför måste skolan ta det ansvaret på sig.Skrev jag VANLIGA?hann bara googla på slitz,och vips står det "Sveriges största tidning för män"Nakenbilder på ytligt fotograferade modeller som riktar sig till män ser jag som herrtidning
 
Maverick skrev:
Faktum är att det inte skiljer särskilt mycket längre. Det ser annorlunda ut bara. Finns rapporter publicerade hos RF om det. Nån som tycker att dopingproblem låter bekant?
Ja, det är ett problem, men jag har väldigt svårt att tro att det är lika utbrett. Ett ytterligare problem gör väl heller inte att vi kan skita i ett annat? Vi kan starta en till tråd om doping. Den här handlar inte om det.

Så länge som alla tar samma ansvar som DU anser vara rätt då eller?
(ang. fotografens ansvar)

Nej, jag sitter inte på sanningen. Men det verkar ofta som att du och andra helt avsäger sig ansvar. Du resonerar på ett mer egoistiskt sätt. Det är din rätt att göra så, men jag tycker att du bör tänka längre än så. Är ditt väl i form av de pengar du tjänar på bilder alltid viktigast? Var ska man dra gränsen? Det duger ganska gott att alls fundera på det. Det verkar "flickfotografer" inte göra alls vad jag ser.
Jag kan blunda helt för alla eländen i världen, så länge de inte rör mig. Men sån är inte jag.

Varför har Slitz och gänget speciella krav på sig att visa ett reprensentativt utsnitt av verkligheten när inte tidningar som iForm, Muscle, Fighter Må Bra för att nämna några inte har det?
Nu är vi där igen. Att det finns liknande problem inom andra verksamheter gör inte att du kan skita i det du ställer till med (inget personligt). Det är klart att muskelbyggartidningarna också har ett ansvar. Men dessa har inte alls samma stora läsekrets som mode- och livsstilstidningarna.

Går man till hardcore porr så finns det dem som anser att de är mer reprensentativa än vanlig media.
Hur menar du då? Det är klart att det BLIR representativt när Svensson börjar ha analsex till vardags för att de påverkats av porren. Ideal går nämligen att ändra. Skulle det innebära att det publicerade materialet plötsligt är vettigt när folk apat efter det i tillräckligt stor omfattning? Applicera gärna det resonemanget på politik. Om tillräckligt många hatar judar så är det okej att vara nazist, eller va?

Droger är olagligt, förstår inte hur man kan jämföra det.
Med det menar du alltså att svensk lag beskriver det ultimata. Det finns inget där som kan ifrågasättas? Är det endast lagen som sätter din personliga moral?
 
lottawe skrev:
Då behövs protesterna och de sanna orden även från de som är negativa till det. Istället för att hylla kniven..


Då var vi tillbaks på vem som sitter på sanningen... Det är helt okej att vara emot, men jag irriterar mig på folk som tror att det är enda sanningen.


Vet inte vem som trycker ner, men jag gör det inte iaf. Jag snackar delvis om "objekten" (ej person) och så om fenomenet att folk låter operera sig också då. Någon enskild person trycker jag då inte ner för det och skulle aldrig göra.

Skulle det vara mer okej att trycka ner folkgrupper då eller? Finns en och annan forumlag som känns aktuell men jag avstår från att uppfylla dessa.

/Maverick
 
kiwawa skrev:

Kanske diskutera bröstopererade modeller också ,eftersom det är mindre normalt enligt dig?Varför måste skolan ta det ansvaret på sig.Skrev jag VANLIGA?hann bara googla på slitz,och vips står det "Sveriges största tidning för män"Nakenbilder på ytligt fotograferade modeller som riktar sig till män ser jag som herrtidning


Fast i så fall kan vi ju räkna in de flesta motortidningar oxå, för de riktar sig oxå främst till män. En herrtidning för mig är vanlig hardcore porr alternativ enbart sysslar med lättklätt. FHM vet jag inte, med de övriga två har mer än bara lättklädda damer i innehållet. Fast tittar man bara på bilderna på framsidan så...

Varför skulle inte skolan ta ansvar för det om det är en utbildningsfråga? Kanske ska skippa sexualundervisningen helt? Att ta upp diskusioner om skönhetsideal och bröstopererade modeller tycker jag låter som en utmärkt idé. Vilket annat ställe lämpar sig bättre för ungdomar att diskutera ideal och etik med jämnåriga? Borde tas upp både under sexualkunskapen och mediakunskapen enligt mig.

/Maverick
 
Om inte folk här på fs var så utseendefixerande så skulle ju inte någon lägga någon vikt om det var silikon eller inte...
Jag menar inte att det är fel att tycka om det ena eller andra... så är det ju. Vi har olika smak.
Vissa gillar små bröst en del gillar silikon.. och för en del spelar det ingen roll... m.m m.m
Det finns olika smaker för alla människor.

Jag menar inte heller att det är fel att vara utseendefixerad... är man det så är det så helt enkelt. Man brukar växa ifrån det till slut. ;o)
 
Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.