Annons

Är Fotosidan en kanal för hängbröstfeminismen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
lottawe skrev:
Inte mer än att kalla ett oäkta smycke plastigt tycker jag.. Varför skulle det vara nedvärderande att påtala det oäkta som plastigt om känslan är den?
Är det ok att säga att en tjej ser ut som en hora för hon har sminkat sig så?
 
evalisen skrev:
Det finns ju ett ord... silikonbröst.

Nja Eva.. Silikon har nog inte använts dom senaste 10-15 åren? Det är väl koksaltlösningar dom använder idag... dock läste jag att silicon skulle börja användas igen...

/Kalle, Expert på artificiella tuttisar :)
 
bEPH skrev:
Är det ok att säga att en tjej ser ut som en hora för hon har sminkat sig så?
Men den frågan är väl knappast associerbar till det det ställs för?

Men vill du ändå veta så.. Jag skulle inte säga just så om någon (för att jag inte tror man kan säga att en hora ser ut på ett speciellt sätt,) men samtidigt så är det stor skillnad på uttrycken "ser ut" och "är".
 
bEPH skrev:
Är det ok att säga att en tjej ser ut som en hora för hon har sminkat sig så?

Nä verkligen inte!
Och det är ju ungefär samma sak.


Acceptera hur vi ser ut... med hängbröst eller silikonbröst..
med hängrumpa eller ingen rumpa alls.. med hundra tatueringar eller utan....
ACCEPTERA!
Den dagen vi accepterar hur andra (givetvis oss själva också) ser ut...
den dagen kommer folk att operera sej betydligt mindre.
Det tror jag!
 
Kalle_B skrev:
Nja Eva.. Silikon har nog inte använts dom senaste 10-15 åren? Det är väl koksaltlösningar dom använder idag... dock läste jag att silicon skulle börja användas igen...

/Kalle, Expert på artificiella tuttisar :)


Jag är absolut ingen expert... men jag tror att det används lite olika faktiskt.
 
lottawe skrev:
Vad innefattar normalt? Kort, tjock, lång, smal, a,b,c,d-kupa? Häng eller inte? Eller bara utan plasttuttar?

Ja ungefär.

Dvs de flesta finns reprensenterade. Men har man bara koll på 15 minuter hotellporr så är det kanske inte så lätt att veta.

Så det är långt bortom implantat eller inte.

Björn fattade och förklarade det mesta för Janne utom en sak. Den om åldersgränsen.

Ska jag var ärlig så vet jag inte om det finns en 18års gräns för inköp av porr. Tycker hur som helst att en sådan eventuell lag har mist sin funktion i och med internet. Har dock inget emot att den finns heller, men jag fattar inte varför riktigt. Porr borde ingå i sexualundervisningen i skolorna, kanske den gör numera men det gjorde den inte på min tid när allt var väldigt strikt medicinskt. Inte så att eleverna ska titta på porr utan diskutera den på samma sätt som man börjat fundera på att införa mediakunskap i skolan som obligatoriskt ämne.

Personligen tror jag att jag sett typ tre tidningar av slitz-typ ligga framme på en arbetsplats. Bättre att gå till frissan och spana in veckorevyn då om man vill spana in tuttar.

Sen när blev slitz och gänget detsamma som VANLIGA herrtidningar. Jag har läst en del schyssta artiklar i främst Café som handlat om olika fotografer. Så i de fall det förekommit så har jag faktiskt köpt tidningarna för artiklarnas skull.

/Maverick
 
evalisen skrev:
Nä verkligen inte!
Och det är ju ungefär samma sak.


Acceptera hur vi ser ut... med hängbröst eller silikonbröst..
med hängrumpa eller ingen rumpa alls.. med hundra tatueringar eller utan....
ACCEPTERA!
Den dagen vi accepterar hur andra (givetvis oss själva också) ser ut...
den dagen kommer folk att operera sej betydligt mindre.
Det tror jag!

eva jag fruktansvärt lessen men den dagen kommer aldrig komma. hur gärna man än vill så kommer vackert att vara vackert och fult att vara fult utåt i reklam och media. och folk kommer fortsätta tjäna pengar på det :(
 
Kalle_B skrev:
Nja Eva.. Silikon har nog inte använts dom senaste 10-15 åren? Det är väl koksaltlösningar dom använder idag... dock läste jag att silicon skulle börja användas igen...

/Kalle, Expert på artificiella tuttisar :)

Koksaltslösningsbröst?
Nja,låter så där.
 
Henrik_L skrev:
eva jag fruktansvärt lessen men den dagen kommer aldrig komma. hur gärna man än vill så kommer vackert att vara vackert och fult att vara fult utåt i reklam och media. och folk kommer fortsätta tjäna pengar på det :(

Då är det bara att acceptera då!
 
evalisen skrev:
Det kommer... om folk börjar att acceptera!
Nu hänger jag inte med i vad du menar.
För om de som väljer operation hade kunnat acceptera sig som de var från början hade de ju inte lagt sig under kniven. Vem behöver acceptera menar du?
 
lottawe skrev:
Tänk om de med silikonbröst också kunnat acceptera hur de var...

Liksom dom med tatueringar...

Tänk om de med tatueringar och siliconbröst kunde bli accepterade för dem de valt att vara. Vore inte en kombination av det fria valet och accepterande vara det bästa?

/Maverick
 
Henrik_L skrev:
ja det är väl det......det är bara att gå ut och fota och inte bry sej om den stora massan. så gör jag iaf :)

Det hade blivit bra mycket trevligare om folk kunde acceptera varandra för den dom ÄR, med eller utan silikon... snygg eller ful.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.