Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Är detta konstfoto?
- Trådstartare Lottabos
- Start datum
Graal
Avslutat medlemskap
Ja det finns flera och det här blir bara upprepningar av vad man tidigare skrivit. Men lite hör det ju hit eftersom frågan var definitionen på konstfoto och då måste man ju först definiera vad foto/fotografi är. Och begreppet fotografi kan ingen ändra på precis som det inte går att ändra på begreppet akvarell bara för att man idag kan framställa bilder via dator som utskrivna på akvarellpapper är mycket svårt att skilja från äkta akvarell.
tormig
Aktiv medlem
Måste man ha en särskild etikett på alting? Om man nu tycker detta är konst kan man väl låta det stanna vid det. "Konst" kort och gott.Graal skrev:
Digital konstfotografi eller datorframställd konstfotografi kanske är ett bättre namn?
Graal
Avslutat medlemskap
tormig skrev:
Måste man ha en särskild etikett på alting? Om man nu tycker detta är konst kan man väl låta det stanna vid det. "Konst" kort och gott.
Klokt sagt, men jag har nog aldrig besökt en konstutställning utan att man på något sätt, antingen i listan eller i annan beskrivning, uppgett teknik.
tormig
Aktiv medlem
Hmm, Blandteknik då?Graal skrev:
Klokt sagt, men jag har nog aldrig besökt en konstutställning utan att man på något sätt, antingen i listan eller i annan beskrivning, uppgett teknik.
Graal
Avslutat medlemskap
tormig skrev:
Hmm, Blandteknik då?
Ja det är ju precis vad det är fast jag tycker nog personligen att datorbehandlat fotografi säger mera. Och för utskrifter bör man uppge att det är just fotografiska utskrifter. Om bilden är "manipulerad" eller ej (efter vissa definitioner) är ointressant som jag ser det. Bort med detta begrepp från fotografin! Fotografi är fotografi kort och gott och har man använt någon annan metod än fotografisk så säger "manipulerad" inte ett dyft. Det visar bara att man inte förstått vad fotografi är.
Patrik Lindén
Avslutat medlemskap
är det nån som vet vart man kan hitta flera sådana hemsidor med foto montage?
jag tycker det är faschinerande.
patrik
jag tycker det är faschinerande.
patrik
pellepiano
Aktiv medlem
Alla bilder på min hemsida är montage.
www.studiobild.com
www.studiobild.com
Patrik Lindén
Avslutat medlemskap
SKÖN IDÉ!
Jag vill se mer sånt!
Det är det som kommer vara aktuellt mer och mer nu.
Vackert!
Lycka till
Patrik
Jag vill se mer sånt!
Det är det som kommer vara aktuellt mer och mer nu.
Vackert!
Lycka till
Patrik
liptonius
Aktiv medlem
Betr. konstfoto
Jag råkade surfa in här: http://www.flickr.com/photos/galefraney/page1/
Och blev rätt impad, måste jag säga.
På denna site finns verkligen allt mellan 0 och 100. !
Kolla in den.
Jag råkade surfa in här: http://www.flickr.com/photos/galefraney/page1/
Och blev rätt impad, måste jag säga.
På denna site finns verkligen allt mellan 0 och 100. !
Kolla in den.