Arleklint
Aktiv medlem
Kim10D skrev:
absolut, jag har dock inga hemligheter..så det är bara att fråga på
Inte jag heller
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kim10D skrev:
absolut, jag har dock inga hemligheter..så det är bara att fråga på
arleklint skrev:
Sen kan du ju oxå vara så att någon kanske inte vill redovisa sina små knep och trix. Även det måste isåfall vara ok tycker jag.
gors skrev:
Där går definitivt gränsen för mig. Vad svarar du i så fall om man frågar? Ljuger du och säger:
-Nej, jag har inte sprutat blåsippan med sprayflaska. Det är morgondagg du ser.
eller mörkar du:
-Njaeee... det kanske såg ut så här när jag kom till platsen, kanske inte. Det får ni aldrig veta.
Någonstans där tappar i varje fall jag intresset. Jag vill veta om en björnbild är tagen i skogen eller på djurparken. Jag vill veta om det bara är femtio bagdadbor som välter statyn eller om hela staden är i upplopp. Jag vill veta om Mona Sahlin är retuscherad eller naturell på valaffischen.
Kim10D skrev:
svaret i så fall torde bli "det avslöjar jag inte"...gissar jag.
arleklint skrev:
JAG mörkar inte. JAG berättar mer än gärna hur jag gjort och döljer inget. Jag angav t.o.m sprayflaskan på mina bilder jag la upp.
gors skrev:
För er som tycker att det är okey att spraya och så, vad säger ni om att helt sonika plocka blomman, sätta den i en vas och flytta den till en glänta med lite snyggare ljus? Vasen behöver ju inte vara med i bild.
Ingen behöver ju veta något, ingen skada är skedd. Och bilden blir kanske något lite bättre, och det är väl det som räknas?
gors skrev:
För er som tycker att det är okey att spraya och så, vad säger ni om att helt sonika plocka blomman, sätta den i en vas och flytta den till en glänta med lite snyggare ljus?
gors skrev:
Jag vill veta om det bara är femtio bagdadbor som välter statyn eller om hela staden är i upplopp.
Kim10D skrev:
Absolut, inga problem alls...bara man inte skriver att den INTE är gjord på det sättet...ljuga är alltid fel.
arleklint skrev:
Kim stal mitt svar )
Man skall vara ärlig mot den som vill veta hur bilden gjorts.
Kim10D skrev:
Klart det är okej!
arleklint skrev:
Jag ser inte mitt foto - so far - som dokumentation på något sätt.
arleklint skrev:
...men på min Täbyutställning har jag för avsikt att sätta en lapp på sidan om som beskriver när och var varje bild är tagen.