Annons

Är det obehagligt för katten att få en fet blixt i fejan?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det tycks vara individuellt hur obehagligt katterna upplever blixten.

Våra två katter ogillade från första början att bli "blixtrade". Följden blev att de blundade och/eller vände bort huvudet så fort jag tog fram kameran. Inte så kul. Jag använder numer aldrig blixt mot våra katter och de börjar vänja sig vid kameran och förstår att det inte kommer en blixt. Sen kommer det gäster med blixtrande kameror och så är vi där igen...

Tror absolut att katter upplever det obehagligt att bli blixtrade, fotograferade överhuvudtaget verkar det som. Min katt HATAR verkligen kameran och drar sig undan så fort den kommer fram. Lyckas jag ta någon bild på henne så ser hon oftast pissed off ut eller så blundar hon.

Vår katt bryr sig inte det minsta om blixten, jag kör visserligen aldrig blixt 'rakt på', men hon tittar aldrig bort eller blundar, utan är bara nyfiken på kameran och leksam som vanligt.

En riktig linslus

Men så har den också blivit van vid blixtar sen unga dagar.

Michael Eklöf skrev:
Vår katt bryr sig inte det minsta om blixten, jag kör visserligen aldrig blixt 'rakt på', men hon tittar aldrig bort eller blundar, utan är bara nyfiken på kameran och leksam som vanligt.

En riktig linslus

Men så har den också blivit van vid blixtar sen unga dagar.
Eftersom detta inte är en bildpool kan jag kosta på mig en "Söt katt!"-kommentar. Och vilken härlig klösbräda/kattleksak! Gissar att den gillades?

StefanN skrev:
Eftersom detta inte är en bildpool kan jag kosta på mig en "Söt katt!"-kommentar. Och vilken härlig klösbräda/kattleksak! Gissar att den gillades?

Jo, gillas starkt, platsen högst upp blev snabbt nya favoritplatsen, där hon kunde hålla uppsikt över sina lydiga betjänter ;)

Jag har en katt och den verkar inte bry sig om fotoblixtar alls, katter är ju sådana att dom går därifrån om dom inte gillar läget.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar