ANNONS
Annons

Är det inte dags för en...

Produkter
(logga in för att koppla)

Väte

Aktiv medlem
FAQ!

Jag tycker om Gatufoto, Repotage etc. etc.
Men det verkar som att varje gång jag klickar mig in på denna tråd så är det någon som vill ha tips om antingen konserter eller liknande. Är det inte dags att spika ihop en FAQ om just konserter och liknande...?
 
Efter som jag är ganska ointreserad av konsert/brölopps foto så vet jag väldigt lite om det. Så jag kanske inte är den bäst lämpade personen att skriva en sådan faq.
Om det är någon som vet mycket och har varit med i gamet ett tag, skulle kunna tänka sig att skriva ihop något vettigt skulle vederbörande i alla fall få en aplåd av mig (och kanske en öl).
 
Annars så behöver ju inte den som är "redaktör" för en FAQ skriva allt material, utan snarare kunna sammanställa det på ett bra sätt. Här är ju ett ypperligt forum att slänga iväg några trådar med frågor och få svar till FAQn. Prata med redaktionen om hur du skriver artiklar här på Fotosidan och du kan säkert få skriva en sådan även om FAQs bäst är dokument som utvecklas och därmed passar bättre i tex en Wiki. (Kanske ska be redaktionen om en sådan istället...)

Att skriva är ett enormt bra sätt att lära sig själv också. Jag lärde mig mycket under min resa när jag skrev artikeln om stativ som finns publicerad här.
 
Har fotosidan inget intresse för detta?

Bröllop och konserter har ju ytterst lite gemensamt med 'gatufoto, reportage, journalistik, dokumentärt'
och det vore därför betydligt mer seriöst och praktiskt att hålla de båda grupperna åtskilda.

De flesta fotoforum ute på nätet har ju separata bröllopsforum.
 
Senast ändrad:
Hej !
Jag tycker som om det låter att det ev behövs en egen tråd för bröllop och konserter.
Tittar man i tråden gatufoto,reportage etc så finns det oneklingen ett stort intresse.
Att begränsa detta med en FAQ är ju en självmotsägelse med ett forum.

Det viktiga här är att man kan ställa frågor etc exakt efter sina egna förutättningar.

min åsikt
Bengt
 
Simba08 skrev:
Hej !
Jag tycker som om det låter att det ev behövs en egen tråd för bröllop och konserter.
Tittar man i tråden gatufoto,reportage etc så finns det oneklingen ett stort intresse.
Att begränsa detta med en FAQ är ju en självmotsägelse med ett forum.

Det viktiga här är att man kan ställa frågor etc exakt efter sina egna förutättningar.

min åsikt
Bengt

Vimmelfoto/nattklubbs foto verkar många undra mycket om också.

[ www.henrik-p.com ]
 
baka ihop vimmel-och nattklubbsfoto med konserter eller ge dem var sitt forum, och flytta ut bröllop i eget forum. det är sorgligt att dokumentärt/journalistiskt foto ska behöva dela samma forum med ovanstående.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.