Annons

Är det bra med flera ställen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

fotomannen

Avslutat medlemskap
Hej

Vad tycker ni?

Är det bra med flera olika forum på nätet som tex fotosidan.se och nikonforum.se eller ska man försöka hålla det till ett ställe?

Jag förstår inte riktigt frågan bara.. men det är väl bra med mångfald så alla hittar sin intresseinriktning.

dJb skrev:
Jag förstår inte riktigt frågan bara.. men det är väl bra med mångfald så alla hittar sin intresseinriktning.

Tror du inte det blir väldigt splittrat med en massa små forum (även om nikonforum.se nog kommer att bli ganska stora) än ett stort forum där "alla" samlas?

Värst vad det verkar bråttom att få igång en diskussion om detta då? Dubbelpostning och påminnelse efter 43 visningar...

Stämmer det Stefan att du egentligen är en av moderatorerna på Nikon Forum? Du använder iallafall samma dator som en av dem... Så det kan ju ses som att ni startar upp en sådan här diskussion i eget intresse, för att dra över lite läsare. Konkurrens har vi inget emot, men då skall man vara ärlig och köra med öppna kort, och respektera varandras sajtregler.

Saken är väl den att det inte går att påverka. Vem som helst kan ju starta en portal med ett forum och användarna väljer väl det de tycker passar dem bäst. Fotosidan har ju t.ex. lyckats väldigt bra och samlat upp väldigt många fotointresserade men om nån väljer att hellre besöka ett annat forum är det väl knappast något problem. Konkurrensen ser jag bara som nyttig och gör att sajter som fotosidan sporras till utveckling.

Jag instämmer helt med David ang. konkurrens, men sen ser jag inte hur nikonforum skulle kunna vara en konkurrent till fotosidan heller. Verkar vara olika målgrupper..

Fast riktigt kasst är det att starta flera trådar och att smyga fram "reklam" på det här sättet tycker jag. Hade varit vettigare att posta under tråden om egna hemsidor eller nåt kanske?

D70-forum tycker jag förövrigt är en liten trevlig Nikon-sajt (som namnet till trots handlar om mer än D70), och som (mig veterligen) inte försökt sig på att göra smygreklam här utan har växt till sig på egna kvaliteter. Den räcker gott.

Sån här "marknadsföring" gör nog bara att man undviker det nämnda forumet.

och dessutom blir Stefan medlem på fotosidan samma datum som han råkar skriva ett inlägg angående ett annat forum ... mystiska sammanträffanden ..

Jag stänger den här tråden nu.

Personen i fråga har fått en varning, och jag har även fått kontakt med initiavtagaren till Nikon Forum som bedyrar att detta inte är "sanktionerat" av de som startat och driver sajten utan har gjorts på eget bevåg av denna person. Det litar vi på och lyckar dem till med sajten.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto