Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är det bara jag som inte kan se Photax prisuppgifter?

Produkter
(logga in för att koppla)

Svänglyse

Avslutat medlemskap
Jag använder Mac med Firefox webbläsare och har haft problem med Photax visning av prisuppgifter länge, men nu är det totalt omöjligt. Finns det fler som har samma problem och/eller har tips på problemlösning?

Not: Jag har javascript aktiverat.

Sidan verkar använda java också, vilket inte är samma sak som javascript. Har du det förra installerat?

(Det fungerar inte för mig heller, men jag har inte java installerat så jag vet inte om det är det enda problemet.)

Jag sitter för ögonblicket på ett "Internet-café" och surfar, och där är det inga problem med att läsa prislistorna på Photax hemsida.

Det går inte att få fram några uppgifter om programvaruversioner - dessa uppgifter är blockerade. Dock är OS:et Windows och webbläsaren Internet Explorer.

Det kanske bör förtydligas att det inte är alla priser som inte syns. På framsidan finns det priser som står direkt vid produkterna och dessa syns. Problemet är t ex fotopapper där man behöver klicka på "Pris och lagerstatus" för att få veta något.

Edit: Prislistan i PDF går såklart också att läsa (om man har Adobe Reader eller motsvarande).

Senast ändrad:
Man behöver inte vara utlänning för att hitta Photax´s prislista...men det hjälper......

På andra sidan är Photax´s hemsida next to nothing.

Vakna nu Photax....internet is here......

Jag får (för första gången tror jag :) hålla med Emil här.

Det är inte mycket som funkar bra på den hemsida, den är ju på sin höjd jämförbar med att bläddra i en tryckt katalog....

Jag försöker att seja att Photax's hemsida är urusel. Något som hindrar mej från att leta rätt.

Var det svårt att fatta, ztenlund ?

Jag håller med om att sidan inte är bra, men det gör inte ditt inlägg mer begripligt. Av tidigare inlägg jag läst i diskussioner där du deltagit så är jag inte den enda som har svårt att begripa vissa av dina inlägg.

*lol*

Jag håller med om att sidan inte är bra, men det gör inte ditt inlägg mer begripligt. Av tidigare inlägg jag läst i diskussioner där du deltagit så är jag inte den enda som har svårt att begripa vissa av dina inlägg.

Jag överlåter ofta till mottagaren att använda det egna huvudet.......

På svenska tror jag att någon vet vad ironi och " blink i ögat" betyder...men någon måsste ju ha gröt inn i munnen med mammas sked..................

Hälsa dina vänner, som inte fattar ironi. De som inte fattar "vissa av mina inlägg" kann ju fråga.........

Jag överlåter ofta till mottagaren att använda det egna huvudet.......

På svenska tror jag att någon vet vad ironi och " blink i ögat" betyder...men någon måsste ju ha gröt inn i munnen med mammas sked..................

Hälsa dina vänner, som inte fattar ironi. De som inte fattar "vissa av mina inlägg" kann ju fråga.........

Ironi fungerar dåligt i skrift, särskilt om man inte känner personerna man riktar sig till, vilket du som påstår att "internet is here" borde veta. Nu tycker jag att obegripligheten beror på något helt annat, men jag misstänker att det är ganska meninglöst att försöka föra en diskussion om det med tanke på den ansatsen du tar. Dessutom hör det inte till trådens ämne.

Var du har fått det ifrån att andra som upplevt dina inlägg som svårbegripliga skulle vara mina vänner vet jag inte. De är varken mina vänner eller ovänner, utan medlemmar bland andra på Fotosidan.

OK;ironi i sverige funkar inte.......

Ironi fungerar dåligt i skrift, särskilt om man inte känner personerna man riktar sig till, vilket du som påstår att "internet is here" borde veta. Nu tycker jag att obegripligheten beror på något helt annat, men jag misstänker att det är ganska meninglöst att försöka föra en diskussion om det med tanke på den ansatsen du tar. Dessutom hör det inte till trådens ämne.

Var du har fått det ifrån att andra som upplevt dina inlägg som svårbegripliga skulle vara mina vänner vet jag inte. De är varken mina vänner eller ovänner, utan medlemmar bland andra på Fotosidan.

Jag lägger ner mina inlägg.. Ironi kräver mer av mottagaren enn vad jag anade......

Svenskar är idioter....(ironi) FATTAR NI?

Jag använder Mac med Firefox webbläsare och har haft problem med Photax visning av prisuppgifter länge, men nu är det totalt omöjligt. Finns det fler som har samma problem och/eller har tips på problemlösning?

Använder också Mac. Den enda webläsare som fungerar för mig på Photax hemsida är Opera. Jag får starta den varje gång jag kollar priser där.

Thomas

Är det inte något strul som uppkommit med uppdateringen till Java 6.0_22?

Jag kan inte klicka på lagerstatusknappen men om jag skriver in artikelbenämningen i sökrutan får jag uppgifterna.

/Johan

Är även användare av mac och hade problem med denna hemsida när jag använde webbläsaren safari. Öppnade sidan med firefox istället då fungerade det klockrent! ( Vet dock inte om jag har den senaste versionen av firefox då ja inte använder den så ofta)

// Bergman

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar