suziz
Medlem
Jag har idag en Sony alfa 300 men har tänkt byta upp mig och har då börjat titta runt vad som finns.
Jag fotar mycket barn (både actionbilder och porträtt), makro, natur och vill även kunna fota fåglar och djur. Ett villkor är att kameran har en vridbar skärm och jag fotar mest manuellt.
Fastnade för Canon EOS 60D, och hade väl i princip bestämt mig tills jag var och kände på den. Tyckte inte att den låg vidare bra i mina små händer.
De som då är kvar som alternativ är Nikon D5100 och Canon EOS 600D och lutar just nu åt Canon men ska förstås klämma på dem innan jag bestämmer mig slutgiltigt.
Min fråga är till er, tror ni att det är värt att köpa någon av ovan kameror?
Jag tänker lite som så att jag lägger mer pengar på objektiv. En följdfråga är då vilka objektiv ska jag satsa på? Har tänkt mig följande (inte alla på en gång):
1. Sigma 17-70mm f/2,8-4 DC HSM OS Macro eller Sigma EX 24-70mm f/2,8 DG HSM
2. Sigma EX 70/2,8 DG Macro 1:1 för Canon AF
3. Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM
Låter det vettigt eller skulle du råda mig till några andra objektiv?
Tacksam för råd, stora som små
/Susanne
Jag fotar mycket barn (både actionbilder och porträtt), makro, natur och vill även kunna fota fåglar och djur. Ett villkor är att kameran har en vridbar skärm och jag fotar mest manuellt.
Fastnade för Canon EOS 60D, och hade väl i princip bestämt mig tills jag var och kände på den. Tyckte inte att den låg vidare bra i mina små händer.
De som då är kvar som alternativ är Nikon D5100 och Canon EOS 600D och lutar just nu åt Canon men ska förstås klämma på dem innan jag bestämmer mig slutgiltigt.
Min fråga är till er, tror ni att det är värt att köpa någon av ovan kameror?
Jag tänker lite som så att jag lägger mer pengar på objektiv. En följdfråga är då vilka objektiv ska jag satsa på? Har tänkt mig följande (inte alla på en gång):
1. Sigma 17-70mm f/2,8-4 DC HSM OS Macro eller Sigma EX 24-70mm f/2,8 DG HSM
2. Sigma EX 70/2,8 DG Macro 1:1 för Canon AF
3. Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM
Låter det vettigt eller skulle du råda mig till några andra objektiv?
Tacksam för råd, stora som små
/Susanne