Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är Canon 40d ett bra köp för mig?

Produkter
(logga in för att koppla)

ZLicEE

Medlem
Hejsan!

Jag är relativt ny inom fotografering(har hållit på i ett år) och mest fotat djur, landskap och även en del porträtt.

Jag äger just nu en Canon 1100d men kan komma över en begagnad Canon 40d för 4000 kr med ett Tamron 17-55 mm objektiv. Min fråga till er är om det är värt att byta eller om jag sak satsa på en annan modell?'

Tack på förhand

Köpte en 40D (8600 exp) med ett Sigma 17-70 för ett par veckor sedan för 2500:-
Fantastiskt nöjd så här långt. xxD-serien känns mycket mer gedigen än xxxD och xxxxD-serierna. Du bör nog pruta litegrann.
Visst, 40D är en gammal kamera men fortfarande helt kompetent.

Eos 40D är en attans bra kamera med många möjligheter.

Med ett ljusstarkt objektiv så blir bilderna riktigt bra även om det inte är superljust.
nackdelen med 40D är att ISOn är sämre än på de nya systemen.

Hur som, 4000:- känns lite mycket.
Du kan få köpa mitt med ett Sigma 17-55 f2.8 Macro för en tusing mindre, då får du med ett 8gb minneskort också =)

Vill du lägga ut några tusen mer så finns det en uppsjö av bra kameror att välja mellan

Eos 40D är en attans bra kamera med många möjligheter.

Med ett ljusstarkt objektiv så blir bilderna riktigt bra även om det inte är superljust.
nackdelen med 40D är att ISOn är sämre än på de nya systemen.

Hur som, 4000:- känns lite mycket.
Du kan få köpa mitt med ett Sigma 17-55 f2.8 Macro för en tusing mindre, då får du med ett 8gb minneskort också =)

Vill du lägga ut några tusen mer så finns det en uppsjö av bra kameror att välja mellan

Har du kameran och objektivet till salu? jag är jätteintresserad om du kan sälja de båda för 3 000! har du något nummer eller mejl jag kan nå dig på?

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar