OscarH
Avslutat medlemskap
Avlivade djur är bara sjukt. Riktigt jävla sjukt.AnteVante skrev:
Är avlivade djur konst, eller bara sjukt?
Ursäkta svordomen, men detta upprör.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Avlivade djur är bara sjukt. Riktigt jävla sjukt.AnteVante skrev:
Är avlivade djur konst, eller bara sjukt?
Oscar skrev:
Avlivade djur är bara sjukt. Riktigt jävla sjukt.
Ursäkta svordomen, men detta upprör.
Oscar skrev:
Lika illa.
Jag kanske är för trött nu, men jag hajar inte riktigt din poäng här. Förklara gärna för en som just hoppat in i denna (uttjatade?) tråd.kunoapa skrev:
Hur mycket värre tycker du detta är än allt annat som vi utsätter djur för dagligen och gladeligen betalar pengar för att ta del av?
Jag äter kött men kopplar bort samvetet varenda gång. Jag tycker det är mer OK att äta kött än att avliva djur för konstens skull.kunoapa skrev:
Vad jag syftade på var framförallt att en del upprörs mycket över detta men ser inga som helst problem med att äta kött.
Nej, det är tyvärr svårt att alltid vara.lotelo skrev:
Måste man alltid vara konsekvent?
Vill du ge ett exempel på typ av djuruppfödning i det fallet?ulltand skrev:
Vad tycker ni om att man till och med föder upp djur enbart för sitt nöjes skull?
Djur som dessutom är framavlade och manipulerade för att få bort egenskaper som är naturliga hos dom för att istället passa in som sällskapdjur?
Egentligen är väl all uppfödning som inte är till för att bevara arten, och som inte resulterar i produktion av något slag, som kött, skinn... Nyttodjur inte att förglömma.lotelo skrev:
Vill du ge ett exempel på typ av djuruppfödning i det fallet?
Människan behöver egentligen inte varken kött eller skinn, så jag anser det inte bättre att föda upp för produktion.ulltand skrev:
Egentligen är väl all uppfödning som inte är till för att bevara arten, och som inte resulterar i produktion av något slag, som kött, skinn... Nyttodjur inte att förglömma.
Jag tycker som jag skrev tidigare att det är skillnad på om en orm i naturen fångar en råtta, mot att jag skulle mata den i ett terrarium med en råtta.ulltand skrev:
Är "vännerna" vegetarianer?