Annons

Äntligen!! PS och LR till bra pris

Produkter
(logga in för att koppla)
Nån som lyckas beställa från hemsidan?

Jag får inte igenom köpet på deras hemsida, har testat olika webläsare och olika datorer både i helgen och idag. På fjärde steget står det:

Betalningssystemet är inte tillgängligt

Vi har tyvärr problem med att behandla din beställning. Vänta en stund och försök igen senare. Om du vill genomföra köpet omedelbart kan du ringa oss på +1 800-585-0774. Om du inte befinner dig i Nordamerika kan du hitta ett lokalt nummer här.

Testade även att ringa, upptaget hela tiden, de verkar inte ha nån telefonkö!.
 
Jag får inte igenom köpet på deras hemsida, har testat olika webläsare och olika datorer både i helgen och idag. På fjärde steget står det:

Betalningssystemet är inte tillgängligt

Vi har tyvärr problem med att behandla din beställning. Vänta en stund och försök igen senare. Om du vill genomföra köpet omedelbart kan du ringa oss på +1 800-585-0774. Om du inte befinner dig i Nordamerika kan du hitta ett lokalt nummer här.

Testade även att ringa, upptaget hela tiden, de verkar inte ha nån telefonkö!.

Jag köpte från hemsidan och det fungerade bra. Loggade in med mitt Adobe-konto och beställde. Fick sedan nedladdningslänk både på sidan och på mail. Kanske är något tillfälligt tjall i systemet.
 
Jag tror det var momsregnr. När jag tillslut struntade i att skriva i numret funkade det...

Tänkte jag skulle lägga in det efteråt men då får jag ett annat meddelande:

"Ett fel har upptäckts och vi kunde inte uppdatera ditt avtal. Kontakta vår kundsupport om du vill ha ytterligare hjälp."

Står dessutom att jag köpt "Fotografipaket för Photoshop (För kunder med CS3+)" när det uttryckligen tidigare stod att man INTE behövde CS3+. Nu när jag tänker efter stod det när jag fyllde i mitt momsnr dessutom 86kr INKL moms. Den räknade alltså om priset från 105kr till 86 men det var fortfarande inkl moms.

Stabila system de bygger Adobe...
 
Kravet på CS3 är iof kvar, "bara" att Adobe under en kort period erbjuder att teckna en prenumeration med ett års bindningstid utan CS3.



Jag försökte själv att teckna ett abonnemang med USD, jag lyckades inte då Adobe ändrade område till Sverige. Kanske har lite buggar som gjort något då, nu.
 
Jag tror det var momsregnr. När jag tillslut struntade i att skriva i numret funkade det...

Tänkte jag skulle lägga in det efteråt men då får jag ett annat meddelande:

"Ett fel har upptäckts och vi kunde inte uppdatera ditt avtal. Kontakta vår kundsupport om du vill ha ytterligare hjälp."

Står dessutom att jag köpt "Fotografipaket för Photoshop (För kunder med CS3+)" när det uttryckligen tidigare stod att man INTE behövde CS3+. Nu när jag tänker efter stod det när jag fyllde i mitt momsnr dessutom 86kr INKL moms. Den räknade alltså om priset från 105kr till 86 men det var fortfarande inkl moms.

Stabila system de bygger Adobe...

Näääe.........................
 
Kan man installera programmen på alla sina datorer eller är man hänvisad till en licens per dator?
Någon som vet vad som gäller?
 
Kan man installera programmen på alla sina datorer eller är man hänvisad till en licens per dator?
Någon som vet vad som gäller?

Från Adobes hemsida:
"Du kan installera programvaran på upp till två datorer. Datorerna kan använda Windows, Mac OS eller ett av varje.

Om du installerar den på en tredje dator uppmanas du att inaktivera den på de andra två datorerna. Du kan återaktivera en av de tidigare två datorerna och använda Creative Cloud-appar på den."
 
Byte till Mac.?

Om jag laddar ner på min PC och snart byter till Mac, fungerar det utan extra avgifter? Någon som vet?
 
Uppdatering.

Fick precis bekräftat från än Photograph vän på Google+ att erbjudande verkligen gäller för alla.
Han hade bare Photoshop för $20/månaden och uppgraderade till Lr+Photoshop för $10/månaden.
Jag ska kolla uppsjälv ikväll efter jobbet.

Jag har ikväll sagt upp ett "årsavtal" jag började med i Sept 2013 för bara Photoshop CC och köpt det nya Fotografipaket för Photoshop (som det heter). Detta gjorde jag samtidigt som jag "Live chattade" med en av Adobes försäljare. Han hängde kvar hela vägen tills det att jag ett bekräftelsemejl.
Detta gjorde jag självklart på den Amerikanska sidan eftersom det är fullständigt omöjligt att få hjälp eller ens kontakt med de här i Sverige.

Jag ska håller er uppdaterad i fall att något gå åt helvete eller om jag få dubbla fakturor.

För övrigt så kan man läsa på länken nedan där Jeffrey Tranberry (Adobe Senior Product Manager) skriver att det är möjligt. (Hans tredje inlägg från start)

http://blogs.adobe.com/jkost/2013/11/photoshop-photography-program.html
 
Undrar om och hoppas att jag kan göra samma sak med mitt kompletta CC. Jag behöver egentligen bara PS och LR ...

Ska göra ett försök imorgon kväll.
 
Konstigt värre!

Undrar om och hoppas att jag kan göra samma sak med mitt kompletta CC. Jag behöver egentligen bara PS och LR ...

Ska göra ett försök imorgon kväll.

Såg precis i bekräftelsemejlet från Adobe något mycket märkligt!
Under rubriken "Orderuppgifter" kan det läsas "Fotografipaket för Photoshop (För kunder med CS3+)"!!!!!

Adobe hänger inte riktigt med sina egna vändningar kring alla erbjudanden!
 
hej alla.

Jag har precis köpt detta och allt funkar bra.

Dock så har jag NikCollection filter pack sen tidigare men jag kan ej installera detta på PS ?

Den säger att den skall vara installerad på LR men där hittar jag den inte.

Någon som har ideer kring detta ??
 
hej alla.

Jag har precis köpt detta och allt funkar bra.

Dock så har jag NikCollection filter pack sen tidigare men jag kan ej installera detta på PS ?

Den säger att den skall vara installerad på LR men där hittar jag den inte.

Någon som har ideer kring detta ??

Om du står i Develop-modulen och högerklickar på bilden. Får du inte upp dina Nik- plugins då?
 
hej alla.

Jag har precis köpt detta och allt funkar bra.

Dock så har jag NikCollection filter pack sen tidigare men jag kan ej installera detta på PS ?

Den säger att den skall vara installerad på LR men där hittar jag den inte.

Någon som har ideer kring detta ??

Hej,
Ladda hem den senaste versionen med hjälp aav den ursprungliga download länk du fick vid köpet. Då ingår även den nya Analog effekten.

/Niclas
 
Berätta hur det går, sitter i samma sits.

Jag skrev en kommentar om detta i bloggen som länkades i den här tråden, och för en stund sedan blev jag kontaktad av Adobe. De försökte ringa, men jag satt upptagen så jag fick ett mejl där de frågade om de ska stoppa den prenumeration jag har nu så att jag kan teckna den nya. Så snart jag får bekräftat att min nuvarande prenumeration är borttagen tecknar jag ett nytt abonnemang.
 
Jag skrev en kommentar om detta i bloggen som länkades i den här tråden, och för en stund sedan blev jag kontaktad av Adobe. De försökte ringa, men jag satt upptagen så jag fick ett mejl där de frågade om de ska stoppa den prenumeration jag har nu så att jag kan teckna den nya. Så snart jag får bekräftat att min nuvarande prenumeration är borttagen tecknar jag ett nytt abonnemang.

Är lite osäker om det fungerar för mig då jag kör på ett student abonnemang, sen är jag osäker hur jag ska göra vilket fall som helst då jag planerar att börja testa lite mer video och då behöver jag hela paketet.
 
Jag skrev en kommentar om detta i bloggen som länkades i den här tråden, och för en stund sedan blev jag kontaktad av Adobe. De försökte ringa, men jag satt upptagen så jag fick ett mejl där de frågade om de ska stoppa den prenumeration jag har nu så att jag kan teckna den nya. Så snart jag får bekräftat att min nuvarande prenumeration är borttagen tecknar jag ett nytt abonnemang.

Hej. Jag har försökt prenumerera sedan i måndags. När jag har fyllt i beställningskupongen enligt instruktioner så får jag ett besked att det tyvärr inte går att genomföra beställningen just nu, försök lite senare.

Efter minst tio försök fick jag till min glädje se ett telefonnummer dit jag skulle ringa om jag ville beställa omedelbart. Nu har jag försökt komma fram minst 50 gånger, det är alltid upptaget och ingen telefonsvarare.

Till slut ledsnade jag och fick via chatten ett svenskt (08) nummer att ringa. Där fanns en telefonsvarare som jag vänligt ( fast jag intre känner mig vänlig) bad ringa mig.

Telefonen är tyst som den lappländska vinternatten.

Jag tror inte Adobe vill ha mig som kund längre, i alla fall inte för 106 spänn per månad.
Tips någon?

PS: Jag har en CS6 licens och ett Adobekonto och ja, jag har provat beställa med andra webbläsare utan bättre resultat.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.