Annons

Äntligen!! PS och LR till bra pris

Produkter
(logga in för att koppla)
exe.part-filer är temporära filer som används medan filen laddas ner. När hela filen är nere döps denna om till sitt riktiga filnamn, tex Lightroom_5_LS11.exe

Så låt exe-part filen vara, och blir du inte av med den så betyder det att nedladdningen gått snett.
 
Jaha.. Då har jag blandat ihop trådarna. Jag var inne på att handla en beg cs3, men nu slipper jag det.
 
Hej!
En annan fråga. Om man nu hoppar på "erbjudandet" och inte vill använda lightrooom (bl.a. av de skäl som sngivits ovan); fungerar det? D.v:s: att jag importerar bilderna i Bridge som sedan lägger dem i "vanliga" mappar utan krångel? Eller måste man installera och aktivera lightroom?
 
Hej!
En annan fråga. Om man nu hoppar på "erbjudandet" och inte vill använda lightrooom (bl.a. av de skäl som sngivits ovan); fungerar det? D.v:s: att jag importerar bilderna i Bridge som sedan lägger dem i "vanliga" mappar utan krångel? Eller måste man installera och aktivera lightroom?

Du måste inte använda Lightroom som det beskrivs ovan utan du kan använda det på samma sätt som du beskriver att du vill göra med Bridge.

Möjligheterna finns där men de måste inte användas. Men oavsett om man använder bridge - camera raw - photoshop så är det samma "risker" i slutändan.

Du kan installera utan lightroom.
 
exe.part-filer är temporära filer som används medan filen laddas ner. När hela filen är nere döps denna om till sitt riktiga filnamn, tex Lightroom_5_LS11.exe

Så låt exe-part filen vara, och blir du inte av med den så betyder det att nedladdningen gått snett.





Har skickat en fråga till Adobe men utgår från att dom inte svarar.

Någon som vet hur jag installerar -utifrån exe.part filerna
 
Kan du inte via din konto sida hämta ned installationsprogrammet för CC?

För en vanlig trettiodagars test så kan du hämta via lightroom hos Adobe. Och testperioden kan man aktivera när man startar lightroom.



exe.part verkar ju som tidigare beskrivits inte vara kompletta eller korrekt nedladdade.

Och då måste ju filerna hämtas på nytt från Adobe för att fungera. Bara lightrooms installationsfil är väl på 850MB om jag kommer ihåg rätt, skickade Adobe filer på epost?
 
Har skickat en fråga till Adobe men utgår från att dom inte svarar.

Någon som vet hur jag installerar -utifrån exe.part filerna

Vad ska de svara? .part innebär att filen inte är färdignedladdad, och det kan bero på allt från himmel och jord. Släng de filerna och börja om.
 
jaha, där ser man. Erbjudandet förlängt till 8 dec?
Allvar?

Jag väntade i det längsta eftersom jag inte kunde bestämma mig. Det där hyr/abbonemang-arrangemanget gillade jag inte riktigt. Ytterst handlar det ju bara om att göra kunderna så beroende som möjligt, för att dra in så mycket pengar som möjligt, utan att det känns smärtsamt, som en kontantbetalning skulle ha gjort.

Iaf, så misslyckades jag den 3 dec. Fick inte det att fungera, trots flera försök. Till sist tänkte jag "Good riddance" Adobe, welcome DxO och Gimp. Men nu måste jag alltså bestämma mig en gång till, senast imorgon?
 
jaha, där ser man. Erbjudandet förlängt till 8 dec?
Allvar?

Jag väntade i det längsta eftersom jag inte kunde bestämma mig. Det där hyr/abbonemang-arrangemanget gillade jag inte riktigt. Ytterst handlar det ju bara om att göra kunderna så beroende som möjligt, för att dra in så mycket pengar som möjligt, utan att det känns smärtsamt, som en kontantbetalning skulle ha gjort.

Iaf, så misslyckades jag den 3 dec. Fick inte det att fungera, trots flera försök. Till sist tänkte jag "Good riddance" Adobe, welcome DxO och Gimp. Men nu måste jag alltså bestämma mig en gång till, senast imorgon?

Tror dom har förlängt till sista december, så du har ett tag till på dig och bestämma dig ;-)

Från moderskeppet.se
Det har inte hunnit uppdateras på alla sajter ännu, men det är 31 dec som gäller.
http://www.moderskeppet.se/live/adobe-och-det-laga-priset/
 
Hur löser man detta rent bokföringsmässigt?
En autogirobetalning varje månad man måste komma ihåg att bokföra. Vore bättre om man kunde få en faktura för ett helt år.
Eller vad säger ni?
 
Hur tungdrivna är de senaste versionerna av LR och PS? Jag kör PS3 och PS4 idag, och jag använder helst PS3 för JPG-bilder eftersom jag har ganska trött dator och trean är snabbare.
 
Jaha fotovänner. Idag är det sista dagen(?) för att ta del av erbjudandet. Ska bli spännande att kolla länken imorgon......;-)

https://creative.adobe.com/plans/offer/photoshop+lightroom?locale=sv&store_code=se

Kolla lite högre upp :)

Tror dom har förlängt till sista december, så du har ett tag till på dig och bestämma dig ;-)

Från moderskeppet.se

http://www.moderskeppet.se/live/adobe-och-det-laga-priset/
 
Hur tungdrivna är de senaste versionerna av LR och PS? Jag kör PS3 och PS4 idag, och jag använder helst PS3 för JPG-bilder eftersom jag har ganska trött dator och trean är snabbare.

Det där berör väl en aspekt på prenumerationsmodellen, som såvitt jag förstått innebär att man kontinuerligt tvingas uppdatera till den senaste versionen (missförstått?). Kanske inte gör så mycket för amatören men den som för sin utkomst är beroende av fungerande system är väl mer betjänt av den senaste *stabila* utgåvan, vilket inte självklart är den *senaste* utgåvan.
 
Hur löser man detta rent bokföringsmässigt?
En autogirobetalning varje månad man måste komma ihåg att bokföra. Vore bättre om man kunde få en faktura för ett helt år.
Eller vad säger ni?

precis åtminstone borde man kunna få en faktura per år om man så önskar. Jag tycker att adobe gör en kraftig försämring med att man bara kan hyra programmet. Vi som köpte det för många år sedan för som jag tex 8000 kr o sedan har uppgraderat det troget hela tiden blir rätt så överkörda nu. Visserligen kör jag vidare på min köpta photoshop 6 men kommer bli tvungen att börja hyra när jag köper uppföljaren till D800 för aningen blir det som vanligt att raw inte funkar till en äldre PS modell.
Det blir dessutom dyrare jag hade inte sagt ett ord om jag kunde köpa programmet o att dom höjde priset men att bli tvungen att hyra det känns så 80 tal. Minns ni Thorn? som hyrde ut tv apparater till kunder hur länge som helst men produkten blev aldrig färdig betald hur mycket du än betalde. Det var samma upplägg där du kunde byta ut varan mot nyare ibland till mer kostnad det som du var garanterad var support. Idag finns inte dom kvar men nu väljer adobe att köra i deras affärside.
Nej adobe låt dom som vill hyra o vi andra som plöjt ner en massa pengar i erat program köpa om vi vill.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.