ANNONS
Annons

Äntligen!! PS och LR till bra pris

Produkter
(logga in för att koppla)
Har just betalat in för CC
När jag loggat in och ska hämta ner så kommer det upp en ruta där jag uppmanas att välja program för att ladda ner? Jag valde Firefox, men inget händer? Vad göra?

Du behöver inget program för att ladda ner, programmet hamnar i downloadmappen som vanligt och du kör install därifrån.

Är det någon som fått någon klarhet i huruvida prenumerationen kommer att ha samma månatliga kostnad löpande eller om det gäller en viss tid?

Vad jag vet så är det en 1-års deal, vad som händer efter ett år verkar ingen veta.
Vi får hoppas att det blir oförändrat, men man vet aldrig vad som kan ske.
Har själv hoppat på erbjudandet och kommer att säga upp det om höjningen blir för stor.
En kraftig höjning innebär som vanligt att det blir fler som kör svart......

Mvh,

LG

Vad jag vet så är det en 1-års deal, vad som händer efter ett år verkar ingen veta.

Vi får hoppas att det blir oförändrat, men man vet aldrig vad som kan ske.

Har själv hoppat på erbjudandet och kommer att säga upp det om höjningen blir för stor.

En kraftig höjning innebär som vanligt att det blir fler som kör svart......

Mvh,

LG

Adobe har beskrivit hur eventuella prishöjningar för de som tecknar sitt

abonnemang med det här erbjudandet. Det kommer inte vara drastiska som dubbla priset.

Det står i den blogg som finns i samband med att erbjudandet först skapades.

Men jag har inte den länken i huvudet så det för letas själv via Adobe.com

Är det någon som fått någon klarhet i huruvida prenumerationen kommer att ha samma månatliga kostnad löpande eller om det gäller en viss tid?
Det är ordinarie pris enligt Adobe, inget introduktionserbjudande. Det betyder däremot inte att priset inte kommer att justeras efter ett år, men jag skulle bli förvånad om prisjusteringen blir annat än marginell.

Jag köpte LR5 förut och kör således med LR5.3 idag. Det ska väl inte vara några problem att hoppa på detta erbjudande och installera endast PS och fortsätta köra med den LR jag redan har?

Nej, det är inga problem. Jag körde så ett tag, men bytte sedan till CC-versionen för att få uppdateringarna på ett ställe.

Har länge funderat på lightroom och varit småsugen på photoshop så detta erbjudande verkar ju oerhört värt. Gjorde idag sönder min lilla skidator, en dell 11/13 tum och funderar nu på en macbook pro retina 13/15 eller iMac 27. Jag vet inte riktigt när jag får en ny dator (med tanke på att jag kastade min i marken) men tror ni det är värt att hoppa på detta erbjudande nu även fast jag kanske inte kan använda det på några månader? För som jag har förstått det så kommer detta erbjudande i princip försvina(?) och man får istället köpa saker för sig själv fast fortfarande i prenumerationsform.

Tack på förhand //TJ

webbläsar-knas

Du behöver inget program för att ladda ner, programmet hamnar i downloadmappen som vanligt och du kör install därifrån.

Firefox, löpte amok när jag försökte hämta CC. Det var något med "aam.file"?
Tog helt sonika och avinstallerade den och hämtade Crome. Då funkade det utan problem :)

Dum fråga kanske, såg att detta erbjudande fortfarande ligger upp på adobes hemsida, nån som vet om det fortfarande gäller? vad som händer om jag tecknar det nu? kan de sedan höja priset för mig och vad kostar då PS och LR?

Många frågor på en gång men hittar inget vettigt på adobes hemsida och deras support har stängt.

Tack på förhand.

//Anders

Om erbjudandet finns kvar och du tecknar dig för ett abonnemang lär priset åtminstone gälla det första året.

De verkar ha förlängt till 28 februari, men återinfört krav på tidigare licens. Frågor och svar är däremot inte uppdaterat.

Märkligt att hålla på och förlänga "erbjudanden" gång efter annan. Jag skulle inte vara förvånad om "erbjudandet" permanentas för alla med tidigare PS-licens. Och sedan nya kampanjer titt som tätt för alla utan tidigare licenser. Seriöst, eller bara locka in kunderna?

Själv ser jag ingen större nytta med CC jämfört med CS6 så länge man ändå har LR5. De få förbättrade funktioner som införts i CC kan man både ha och mista. Tur att man kan ångra sig i 30-dagar...

De verkar ha förlängt till 28 februari, men återinfört krav på tidigare licens. Frågor och svar är däremot inte uppdaterat.

Märkligt att hålla på och förlänga "erbjudanden" gång efter annan. Jag skulle inte vara förvånad om "erbjudandet" permanentas för alla med tidigare PS-licens. Och sedan nya kampanjer titt som tätt för alla utan tidigare licenser. Seriöst, eller bara locka in kunderna?

Själv ser jag ingen större nytta med CC jämfört med CS6 så länge man ändå har LR5. De få förbättrade funktioner som införts i CC kan man både ha och mista. Tur att man kan ångra sig i 30-dagar...

Undrar hur länge det tidsbegränsade erbjudandet kommer finnas :)
Det har väl förlängts tre gånger nu, minst.

photoshop

vet inte om det hör till denna tråd men hittar inget annat.
När jag sparar en bild i Photoshop visar en annan bild på mappens framsida, den bilden
kommer från en helt annan mapp, vad har hänt och hur avhjälper jag detta

Adobe vrider och vänder på sig så man knappt hänger med. Nu har de lagt upp erbjudandet med LR och PS igen utan krav på tidigare innehav av CS 3 eller senare.
Erbjudandet gäller till den 31 mars. Går det dåligt med prenumerationsmodellen tro....?

https://creative.adobe.com/plans/offer/photoshop+lightroom?store_code=se&locale=sv

Det är inte konstigt att det går dåligt för idén är den sämsta de någonsin kommit på när detta började så hade jag CS6an så jag skrev till dem och kollade vad som gäller om man helt plötsligt står utan arbete t.ex.

Svaret jag fick var: "Kan du inte betala månadsvis så stängs ditt abonnemang av men du kan alltid starta ett nytt när din ekonomi tillåter detta".

Då vart min följd fråga "Kan man fortsätta använda PS i alla fall? Jag har ju kanske betalat ett fullt program".

Svaret blev: "Du har rätt att använda det så länge du betalt sedan spärras programmet".

Så även om man betalat 12 000:- säger vi och inte kan betala mer så stannar allt, ungefär som om man köpte en bil och var tvungen att lämna tillbaka den bara för att man blir arbetslös..

Ja, på en tioårsperiod så är det billigare att köpa programmen. Bortsett från om man uppdaterar.

Det går ju också att lägga undan 105 kr/,ån och köpa PS och LR om 6-7 år, det är ett alternativ. Eller köpa kontant idag och räkna av det på samma tid. T.o.m. med så att man skulle kunna köpa det på kredit och betala i 12 år, det blir säkert 20-40% dyrare men programmen får man behålla.

Annars så är det ju alltid så när man hyr saker, om man slutar betala så för man lämna t.o.m om man hyrt en lägenhet i 20-30 år eller om man hyr programvara som nu t.ex. PS och LR. Slutar man hyra så spelar det ingen roll hur länge man betalat för någonting.

Slutar man betala av på ett ev. lån för ett bilköp så kan det vara så illa att man måste sälja den för att betala tillbaka resterande skuld på lånet.

Om man tycker det är billigare och bättre att köpa programmen så bör man väl göra så?

Senast ändrad:
Det är inte konstigt att det går dåligt för idén är den sämsta de någonsin kommit på när detta började så hade jag CS6an så jag skrev till dem och kollade vad som gäller om man helt plötsligt står utan arbete t.ex.

Svaret jag fick var: "Kan du inte betala månadsvis så stängs ditt abonnemang av men du kan alltid starta ett nytt när din ekonomi tillåter detta".

Då vart min följd fråga "Kan man fortsätta använda PS i alla fall? Jag har ju kanske betalat ett fullt program".

Svaret blev: "Du har rätt att använda det så länge du betalt sedan spärras programmet".

Så även om man betalat 12 000:- säger vi och inte kan betala mer så stannar allt, ungefär som om man köpte en bil och var tvungen att lämna tillbaka den bara för att man blir arbetslös..

Du behöver väl bara koppla upp dig var 3e månad för kontroll av programmet (har jag för mig att jag läst), så då bör du kunna använda det i 3 månader efter sedan?

Din biljämförelse är jättebra, men feltänkt. Du köper inte en bil, du kanske leasar den (alt. tar lån på den), om du efter halva leasingtiden inte har råd med leasingavgiften längre, ja då tar de bilen ifrån dig...

Jag personligen tycker detta är en GRYM idé av Adobe, iaf för oss "vanliga döda", detta innebar att jag gick över från att ha kört äldre och / eller inte så lagliga versioner till att köra en laglig version, där uppdateringar fungerar hela tiden osv, detta för en i mina ögon struntsumma varje månad.

Ändå är jag emot att binda upp mig generellt, men detta kunde jag inte motså.

/Jocce

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar