ANNONS
Annons

Äntligen!! PS och LR till bra pris

Produkter
(logga in för att koppla)
Det skiljer väl inte så mycket i storlek på TIFF och PSD. TIFFen kan du ju dessutom välja att zip-komprimera helt eller bara lagerna. Fast då försvinner lite av kompatibiliteten med andra program.

Faktiskt. Provade en bild med bara ett lager och det blev mindre än 20% skillnad. Trodde det var mer.

Jag körde Corel förut men inte så många andra gjorde det så jag slutade.

Och för lite smålir finns det massor med bra gratisprogram.

Men Photoshop/Adobe är mer eller mindre branschstandard sedan länge, nog mer nu än tidigare. Lättare att hitta och få hjälp.

Så du slutade inte för att Corel var ett sämre alternativ? Utan för lättheten att få info o hjälp.

Jo det är lätt att hitta instruktioner om ps på nätet. Så mycket jag har lärt mig den vägen, fantastiskt. Men då är det viktigt att hänga med på uppgraderingarna för att kunna tillgodogöra sig allt detta. Så det talar för att tacka och ta emot. För som sagt -jag tror att Adobe kommer att springa nu och det kommer inte att ta lång tid för att bli på efterkälken ordentligt.

Allt nytt har väl sin inkörningsperiod, och kräver mycket stöt och blöt i tankegångarna.

Jag har för min det aldrig riktigt kommit på god fot med illustrator så släpper jag det så blir prenumerationen bättre i pris. Och jag kanske kan hitta ett annat ritprogram. Men nu har jag cs6 och kan köra det ett tag. Kanske inte riktigt läge att stressa upp sig själv och tro att det är nu eller aldrig som gäller.

Jag vill ha en riktig bra rawkonverterare, möjlighet att skapa bilder som inte är rena foton utan innehåller både foto, digitala målningar och montage. Dyr hobby.....kanske skulle lyfta penslarna igen och nöja mig med lightroom och vanliga foton.

Tur dessutom att detta forum finns ;o) säger jag sådana här saker till familjen så ser dom ut som fågelholkar.

Inte konstigt att det är förvirring! Adobe skickade just detta fina erbjudande till mig

Medlemskap för fristående program

• Ladda ned en fullständig version av en programvara, exempelvis Photoshop CC*

• 20 GB molnlagring

• Skapa anpassade portfolior med ett kostnadsfritt medlemskap i Behance ProSite

SEK 212,79 (inkl. moms) per månad.
Eller ring Adobes direktförsäljning på 0200 810329.

Spara som TIFF 16-bitar. PSD adderar inget mervärde.

PSD fyller ett värde om man vill spara sina lager, PSD är också direkt kompatibelt med adobes övriga program. Jag sparar mina filer i RAW och jpeg, psd för de som är redigerade, inte så smidigt om jag skulle börja spara i TIFF också.

Kör din gamla CS6 då för 12000kr.

Det är 10 års prenumeration.

Det stämmer ju inte. För det första kostar photoshop cs 6 cirka 9000kr, och det är hela programmet, inte en uppdatering (upgradering är billigare). Så du måste då jämföra med adobes normalpris för CC för de som inte varit kunder tidigare, inte de som upgraderar vilket adobes specialerbjudande gäller för
"Erbjudandet gäller endast kunder som äger en äldre version av Photoshop eller Photoshop Extended"

Vad Adobes normalpris är för de som inte är kunder sedan tidigare lyckas jag inte ens hitta, men några 10 år handlar det ju inte om. Sedan vet du ju inte om vad deras prisättning blir om ett år när de har fått tillräckligt många fiskar på kroken som sitter fast i premnumrationssystemet, det lär ju höjas.

Det stämmer ju inte. För det första kostar photoshop cs 6 cirka 9000kr, och det är hela programmet, inte en uppdatering (upgradering är billigare). Så du måste då jämföra med adobes normalpris för CC för de som inte varit kunder tidigare, inte de som upgraderar vilket adobes specialerbjudande gäller för
"Erbjudandet gäller endast kunder som äger en äldre version av Photoshop eller Photoshop Extended"

Vad Adobes normalpris är för de som inte är kunder sedan tidigare lyckas jag inte ens hitta, men några 10 år handlar det ju inte om. Sedan vet du ju inte om vad deras prisättning blir om ett år när de har fått tillräckligt många fiskar på kroken som sitter fast i premnumrationssystemet, det lär ju höjas.

Hur förklarar man då mitt fina erbjudande att prenumerera enbart på ps för 212kr i mån. Och det skickas ut till en privatperson som redan har licens på CS 4 o design standard 5 o 6 plus lightroom 3. Nu blev jag riktigt sur på Adobe. Om jag nu inte fått info via detta forum utan enbart läst Adobes utskick. Fy fy fy............

Läs villkoren, det är krav på tidigare innehav, det är alltså en uppdatering.

Det är nog svenska Adobe som fortfarande inte kan uppdatera sina sidor. Så här står det på den engelska sidan:

Who is eligible for this offer?

This offer is available to anyone until March 31, 2014. There are no previous product ownership requirements

Läs villkoren, det är krav på tidigare innehav, det är alltså en uppdatering.

Erbjudandet i ämnet är det för 105kr/mån utan krav på tidigare versioner.

Sen om det ordinarie priset, eller ordinarie villkoren är bättre eller sämre är en annan sak.

Erbjudandet som det såg ut tidigare, vara "bara" menat för de som haft en tidigare version och ett dyrare pris för de som inte haft en dyrare version.

Förhoppningsvis så kommer Adobe permanenta det här erbjudandet.

Det är i alla sagt att de som tar detta erbjudande kommer fortsätta under samma villkor och prismodell.

Hur är nu vilkoren? Någon som laddat hem rasket utan att ha en tidigare licens? Varför, undrar man, finns det ingen att snacka med på svenska innan man går till skott? Fick snacka med en engelsktalande tjej som försökte slå rekord i att säga så många ord på kortast möjliga tid.

Det stod 12000 i inlägget men det kanske var något annat. Jag har betalat 18 för inte allt för lång tid sedan.

Nu betalar jag 85kr/månad eftersom jag är momsregistrerad. Löjligt billigt.

Hur förklarar man då mitt fina erbjudande att prenumerera enbart på ps för 212kr i mån. Och det skickas ut till en privatperson som redan har licens på CS 4 o design standard 5 o 6 plus lightroom 3. Nu blev jag riktigt sur på Adobe. Om jag nu inte fått info via detta forum utan enbart läst Adobes utskick. Fy fy fy............

Det var valfri produkt, t ex om man vill ha Illustrator eller InDesign.

Dåligt att de tar Photoshop som exempel just nu när det finns ett paketerbjudande med LR som är billigare.

Hur är nu vilkoren? Någon som laddat hem rasket utan att ha en tidigare licens? Varför, undrar man, finns det ingen att snacka med på svenska innan man går till skott? Fick snacka med en engelsktalande tjej som försökte slå rekord i att säga så många ord på kortast möjliga tid.

Du måste ringa svenska avdelningen på kontorstid. Där får du bra hjälp. Det värsta du kan hamna i är den indiska supportern.

Det stod 12000 i inlägget men det kanske var något annat. Jag har betalat 18 för inte allt för lång tid sedan.

Nu betalar jag 85kr/månad eftersom jag är momsregistrerad. Löjligt billigt.

Du kan ju inte räkna bort momsen, det gälller bara vissa, i så fall får du ju dra bort momsen på 9000 med om d ska bli rätt :) och ditt pris är dessutom för en uppdatering, inte nypris.
Problemet är ju dock att adobe tvingar folk in i detta, man har inget val, sedan är man fast. Det är bara möjligt pga av deras monopolställning.... värre än apple.

Erbjudandet i ämnet är det för 105kr/mån utan krav på tidigare versioner.

Sen om det ordinarie priset, eller ordinarie villkoren är bättre eller sämre är en annan sak.

Erbjudandet som det såg ut tidigare, vara "bara" menat för de som haft en tidigare version och ett dyrare pris för de som inte haft en dyrare version.

Förhoppningsvis så kommer Adobe permanenta det här erbjudandet.

Det är i alla sagt att de som tar detta erbjudande kommer fortsätta under samma villkor och prismodell.

Enligt det erbjudandet, länken, krävs tidigare version, således ett pris för en uppdatering, dessutom tidsbegränsat till det priset.

Du kan ju inte räkna bort momsen, det gälller bara vissa, i så fall får du ju dra bort momsen på 9000 med om d ska bli rätt :) och ditt pris är dessutom för en uppdatering, inte nypris.
Problemet är ju dock att adobe tvingar folk in i detta, man har inget val, sedan är man fast. Det är bara möjligt pga av deras monopolställning.... värre än apple.

Det finns alternativ! Vi har diskuterat det lite här idag. Det är väl helt enkelt så att vi är så inkörda och bekväma med photoshop så vi inte tittar efter annat.

Här har du ett kul tips om du vill skaffa lite vidare vyer. http://www.lifeafterphotoshop.com/

Jag försöker själv orientera mig i detta ämne. Jag har också fastnat i ps.

Enligt det erbjudandet, länken, krävs tidigare version, således ett pris för en uppdatering, dessutom tidsbegränsat till det priset.

Det står fel på den svenska sidan som sagt. På engelska sidan framgår att tidigare version inte krävs, och erbjudandet gäller till den sista mars (om de inte förlänger det igen).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar