ANNONS
Annons

Äntligen mer officiell info om Dynax7Digital!

Produkter
(logga in för att koppla)
Både kul å trist.
Kul att den verkligen kommer och kul att det kommer fler, Men lite trist att de öppnar för att den kan bli försenad och isf bli årets julklapp för oss Minoltatokar.

Jaja jag ska inte gnälla för jag har inte råd med den just nu Iaf men glämma och känna vill jag ;)
/M

Blir lite orolig för den rörliga sensorn, 1 cm är ganska mycket...kan bli många svängar på verkstan.

Whoppie... nästa modell kan bli riktigt intressant...
Ska bli mycket spännande att se hur de prissätter DD7... fast priset kvittar (för mej)

Humor att lägga första recensionen ;-)

Tja, dels kommer jag aldrig mer att vara först på en Minoltaprodukt, jag kan vänta en månad o spara 30% i fortsättningen... dels så ere ju ingen riktig digitalkamera... men nästa generation kan närma sej om man läser intervjun.

HDFS) (KGS skrev:
Humor att lägga första recensionen ;-)

Tja, dels kommer jag aldrig mer att vara först på en Minoltaprodukt, jag kan vänta en månad o spara 30% i fortsättningen... dels så ere ju ingen riktig digitalkamera... men nästa generation kan närma sej om man läser intervjun.
Varför är det ingen riktig digitalkamera?

Äsch jag orkar inte igen... jag har dragit den diskussionen så många gånger... men i korthet så är det ännu en analog kamera med CCD. Det är bra så. Det är inte alls dåligt. Men en riktig digitalkamera ska erbjuda ännu fler möjligheter än dagens. De ska kunna allt som A1/A2 kan PLUS ha en stor sensor o utbytbar optik. DÅ kan vi börja tala riktiga digitalkameror. Men det är ett bra steg på vägen. Hade jag kört analogt idag hade jag kastat mej över "innovationen" men eftersom jag kört digitalt i tio år ser jag ingen anledning att hetsa upp mej... Bara så.

Calle, glöm inte att den e tillräckligt stor för att folk runt omkring genast tror att du är proffsfotograf.
Vilket är en "major feature" när det gäller att tränga sig fram i en folkmassa för att få vettiga bilder, för mig iaf som bara e hemmapulare :-D

/M

Vad gäller storleken så har aldrig A1 betraktats som nåt annat än fullt tillräcklig på samtliga tillställningar där jag velat ta mej fram... har aldrig haft eller avkrävts nån form av ackreditering, vem vill ha Aette i skallen? *s*

Bilagor

• aetteextralltplus.jpg
    aetteextralltplus.jpg
    17 KB · Visningar: 1,106
Den vakt finns inte som ser skillnad på en kameraformad lerklump o en Canon 1 DS... så det spelar ingen roll vad det är för märke. Det är bara att se honom/henne i ögonen o säga att man ska ta lite bilder o passera... sen brukar de andra fotograferna, för de ser skillnad, se lite förvånade ut! *asg*

Ja, i framtiden kommer kanske dagens DSLR kallas för semidigitala... men står man ut med de begränsningar de har (jämfört med riktiga digitala kameror) så är det riktigt bra gluttsnäppor, allihop, från Pentax *ist till 1DS.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar