Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ändringar i Camera raw syns inte i Bridgde (CS5)

Produkter
(logga in för att koppla)

Minnert

Aktiv medlem
Hej, jag är en van ACR/PS Cs5-användare. Jag använder Bridge.

Jag har problemsökt hela dagen på diverse forum och på Adobes sidor men jag har gått bet.

Från en dag till en annan så syns inte mina ändringar som jag gör i ACR på tumnaglarna i Bridge. Och det gäller bara mina nyimporterade filer. Det är inte förräns ca en timma efter att jag laddar in dem som jag kan gå in i ACR och göra ändringar som sedan slår igenom i Bridge. Om jag öppnar filen i PS, direkt från ACR syns ändringarna.

Filerna är tunga (raw med D800). Jag jobbar på en hårddisk som är 4 TB - varav bara 1 TB är fullt. Jobbar på en iMac.

Detta gäller bara mina D800-filer. Om jag importerar från iPhone eller annan kamera med mindre filer slår ändringarna igenom direkt (som vanligt)

Jag har "reset preferences" i Bridge och jag har "purge cache".

Har jag förklarat så att någon förstår vad problemet är?
Någon som kan hjälpa en desperat?

Hälsningar
Minna
 
Problemet är löst! Om någon är nyfiken:

Jag hade aldrig löst det utan många långa chatttimmar med en vän, som noga undersökte mina xmp-filer mm och frågade massor av frågor.

För att göra en lång historia kort... min D800 stod inte på vintertid - vilket gjorde att Bridge inte tyckte att den kunde synka med filerna förrän efter en timma.

Problemet har således varit sedan omställningen till vintertid men det upptäcktes inte förrän i nu - för nu var det första gången sedan dess jag fotade och sedan direkt satte minneskortet i datorn. Under tidigare jobb sedan tidsomställningen har jag inte laddat upp bilderna/börjat redigera bilderna förrän timmar efter att jag tagit dem och då hade ju D800 och Bridge redan synkat och därmed inte varit ett problem.

Så, nu står D800an på rätt tid och allt funkar igen.
 
Tack för att du dela med dig av lösningen. Väldigt märkliga problem man kan råka ut för pga av nåt så enkelt!
 
Tack för att du dela med dig av lösningen. Väldigt märkliga problem man kan råka ut för pga av nåt så enkelt!

Ja verkligen. Nu med facit på hand känns det ju superfånigt faktiskt, men jag hade aldrig löst problemet på egen hand utan det var min detektiv till kompis som la ihop två och två.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.