Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ändra upplösning på många bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)

lenislenis

Ny medlem
Hej! Finns det ngt bra sätt att ändra upplösning på många bilder samtidigt? I detta fallet gäller det att öka upplösningen, att minska den har jag hittat möjligheter till men jag behöver öka upplösningen på några hundra bilder... det tar ju evigheter att göra bild för bild...

Hej! Finns det ngt bra sätt att ändra upplösning på många bilder samtidigt? I detta fallet gäller det att öka upplösningen, att minska den har jag hittat möjligheter till men jag behöver öka upplösningen på några hundra bilder... det tar ju evigheter att göra bild för bild...

Skapa ett makro i PS som höjer bilden till vald upplösning och sedan kör du Image processor och kör scriptet på vald mapp där alls bilder du vill ändra på ligger

Har inte lightroom men jag lyckades skapa ett script och jag fick det att fungera också!
Stort, stort tack!!! Du räddade min dag!!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar