Annons

Handla från warehouseexpress

Produkter
(logga in för att koppla)

Eszter

Aktiv medlem
Halloj!

Har just lagt en order på en Canon D40 och en väska hos warehouseexpress. Tot.pris med max frakt (dem kan tydligen inte ge exakt pris vid ordertillfället på nätet) blev 663.99, ca 8100kr.
Sen cashback på det, är nog helt ok pris.

En fråga dock, som jag inte lyckats hitta svar på är om nån har några erfarenheter på leveranstiden från dem. Vill ju helst ha den imorn, men jag antar att det inte blir så? Såg några trådar med Robert White, men det skiljer sig nästan upp till 1000 lappen för kameran, hur det nu kan komma sig.
Samtidigt vill jag ju inte vänta i månader. Reser iväg den 3Juni och då ska den med. Helst vill jag ha den till helgen.

Några erfarenheter?? Tänkte lyssna med alla kunniga här innan jag trycker på knappen och betalar.....
 
Räkna med en tio dagar från warehouseexpress. Från Robert White får du den inom tre dagar har jag hört.
 
OJ, är det så?? fast å andra sidan kanske det värt det för 1000kr.....

Jag mailade dem nu för att kolla, hoppas jag får svar.....
 
Återkom gärna med svaret oavsett vilken affär du använder. Ska köpa rätt mycket i sommar och de är från storbrittanien jag ska införskaffa det ifrån :)
 
Annars kan jag rekommendera http://www.calumetphoto.co.uk/. Jag beställde för ett par veckor sedan en 40D som kostade £619 och då ingick en fotoväska i priset.
Frakten kostade £40 och det tog tre eller fyra dagar innan jag hade allt hemma. Jag ser att dom nu har sänkt priset till £599 men då är det utan väska. På de priserna får man ju också räkna bort Canons cashback...
 
Tack för tipset!

Men hur stora är dom? Då priset oavsett är mycket billigare där så kan jag kosta på mej att köpa från en liten dyrare engelsk butik om den är pålitlig och är ett allmänt erkänt bra företag.
 
Om du kollar under 'Locations' på deras webbsida så ser du att dom har butiker i flera länder i Europa samt i USA. Jag uppfattade dom som mycket seriösa.
 
Verkar vara kanonsite! Tyvärr är har jag svårt med engelska så jag uppskattade att du svarde även om svaret kanske var uppenbart.

Men de är väl samma pris i den fysiska butiken? Har nämligen möjligheten att köpa i London och skulle gärna ta chansen nu när den finns, väldigt bra priser överlag av det jag sett.

Men om jag skulle köpa av dom på nätet iaf, var de något mer än frakten du behövde betala?

Tack för svaret som sagt :)

Calle
 
Utan att veta helt säkert så skulle jag tro att det är samma priser om man handlar direkt i butiken. Jag hade också lite planer på det för en polare skulle dit och hon var villig att ta med kameran hem på flyget. Då skulle jag ha sparat 500 spänn på frakten. Jag hade dock lite för mycket köpsug så jag orkade inte vänta på det utan jag fick den hemskickad istället.

Det var inget mer än frakten som tillkom. Det är ingen tull eller moms inom EU.

Att tänka på kan vara att dom skickar med TNT. Det är någon slags snabbfrakt i England men i Sverige är det posten som tar hand om det. För mig innebar det att posten försökte köra ut det paketet till min hemmaadress där ingen var hemma. Dom lämnade ingen avi utan hade helt enkelt tänkt göra ett nytt utkörningsförsök dagen efter då ingen hade varit hemma heller.
Lyckligtvis hade min sambo sett postbilen så jag ringde och fick kollinumret av Calumet och med det kunde jag hämta ut paketet på poståkeriet...
 
Hej tänkte bara meddela att jag precis fått min kamera från warehouseexpress:)

Riktigt nöjd, 635 pund inklusive frakt är ju inte så dumt, å sen blir det ju lite cashback.

Så warehouseexpress kan jag rekomedera men finns säkerligen bättre ställen. Nio dagar tog skickandet, för egen del gjorde det inget då jag fick lite tid att fota analogt, så om man vill ha den snabbare så kika hos Robert White.

Känns som en riktigt härlig kamera denna 40D, blixtstyrningen från kameran är nice, å mkt annat, live view kommer jag faktiskt även det använda en del.

Fast en negativ sak om 40D är ju trots allt att manualen är lila tonad, hehe nämen skämt å sido, go kamera rakt igenom med andra ord.

Sådan tvåstickskontakt till eluttaget som man har här i Sverige följer också.
 
Då väntar jag nu bara...

Beställde en i tisdags. En 40D och en Tamrac väska, totalt £664.

I mailet skrev dem, "upp till 5 dagars leverans"......men enligt det som jag ser skrivet här antar jag att jag bör dubbla det. Gör inget, längtan är bra :)
 
Allemyr skrev:
Hej tänkte bara meddela att jag precis fått min kamera från warehouseexpress:)

Riktigt nöjd, 635 pund inklusive frakt är ju inte så dumt, å sen blir det ju lite cashback.

Så warehouseexpress kan jag rekomedera men finns säkerligen bättre ställen. Nio dagar tog skickandet, för egen del gjorde det inget då jag fick lite tid att fota analogt, så om man vill ha den snabbare så kika hos Robert White.

Känns som en riktigt härlig kamera denna 40D, blixtstyrningen från kameran är nice, å mkt annat, live view kommer jag faktiskt även det använda en del.

Fast en negativ sak om 40D är ju trots allt att manualen är lila tonad, hehe nämen skämt å sido, go kamera rakt igenom med andra ord.

Sådan tvåstickskontakt till eluttaget som man har här i Sverige följer också.

Hej, jag funderar på att köpa kamerahuset 40D från Warehouseexpress.

Vilket språk är manualerna på, förutom på engelska.
Mvh. /Roger
 
stenaker skrev:
Hej, jag funderar på att köpa kamerahuset 40D från Warehouseexpress.

Vilket språk är manualerna på, förutom på engelska.
Mvh. /Roger

Halloj, jag fick bara med en engelsk bruksanvisning men klarar mig riktigt bra på det, dock så kan man ju välja svenska i kameran.

Kanske att det följer med på ngn av cd skivorna men tycker det är skönare å läsa den via pappar:)

Om man vill så har ju även warehouseexpress pricebeat/lägsta prisgaranti liknande den Elgiganten har om man nu vill använda sig av den.
 
Tack för svaret, TBH.se säljer svensk manual till EOS 40D för 189kr plus frakt.
Mvh. /Roger
 
Den har kommit!

Min nya 40D och väska kom idag. På dagen en vecka efter beställningen gjordes. Helt ok!

Fantastisk uppgradering från min "gamla" 300D...

Jag kan inget annat än att vara supernöjd! Kan också varmt rekommendera warehousexpress. Har haft lite mailkontakt med dem, och dem svarar fort och är trevliga. Till saken hör att dem hade nån högtid i UK förra måndagen och öppnade bara tisdagen då jag la beställningen. Jag mailade i fredags och frågade om min order, och dem bekräftade inom 30min via mail, att dem just skickat den.
 
Re: Den har kommit!

Eszter skrev:
Min nya 40D och väska kom idag. På dagen en vecka efter beställningen gjordes. Helt ok!

Fantastisk uppgradering från min "gamla" 300D...

Jag kan inget annat än att vara supernöjd! Kan också varmt rekommendera warehousexpress. Har haft lite mailkontakt med dem, och dem svarar fort och är trevliga. Till saken hör att dem hade nån högtid i UK förra måndagen och öppnade bara tisdagen då jag la beställningen. Jag mailade i fredags och frågade om min order, och dem bekräftade inom 30min via mail, att dem just skickat den.

Gratulerar! :D

Men... hur funkade frakten? Var de sånt där bud då man måste passa tiden och stanna hemma eller var det bara att hämta på "posten"? :)
 
Den kom till mitt "utlämningsställe" för vanlig post,så att säga. Typ Ica, så nej, ingen passning behövs.
Schenker levererade
 
Härligt! så hur många tusen bilder har du hunnit ta idag då? ;) Btw köpte du bara huset och hur mycket gick frakten på?
 
Jag kämpar just nu med att klura ut filformatet i min CS3. Ser inga thumbnails och alla bilder landar i 8bitars format......fattar inget :(

Så än så länge har det blivit strax under 100bilder...hehe.
Köpte huset bara och en väska. Totalt 664pund, varav 35 var fraktkostnad.....sen tillkommer cashback tacksamt nog.
 
Eszter skrev:
Jag kämpar just nu med att klura ut filformatet i min CS3. Ser inga thumbnails och alla bilder landar i 8bitars format......fattar inget :(

Så än så länge har det blivit strax under 100bilder...hehe.
Köpte huset bara och en väska. Totalt 664pund, varav 35 var fraktkostnad.....sen tillkommer cashback tacksamt nog.

Ouch :( De löser sig nog tids nog. Kanske bara kameran som sätter sin ägare på prov får vi hoppas ;) favoritmotivet i sollentuna? (måste ju bara fråga.. ^^)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.