Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Hej svejs alla!
Jag har precis (under förmiddagen) genomfört ett högst ovetenskapligt test på min förmåga att handhålla telet.
Testet handlar om att (mest för kul + kanske en smula självskryt,) testa handhållning under långa stunder.
Efter 50 minuter var jag rejält trött i armen men inte värre än att jag kunde sträckt mig upp mot en timme.. Men med aningens sämre resultat såklart.
Som ni ser så hjälpte inte alltid IS,en så bra, männskliga faktorn begränsar träffsäkerheten.
Vad vill jag då säga med detta. Hmm, ja säg det. Jo jag ville testa för min egen skull först och främst och tänkte helt enkelt att det kunde va lite roligt för er att ta del av. Hoppas iaf det.
>>>>>>>>>>>>>>>
Jag använde mig vid detta tillfälle av EOS 1D + 500 f/4L IS USM + EF1,4x II. Vikt totalt ca 5,4kg.
Alla bilder med auto white bal, och finaste JPEG.
Bilderna är förståss obehandlade på alla sätt & vis, samtliga bilder som visas är kropp100%.
Bilderna togs inte om eller valdes ut. De som visas här är/var de som togs där och då. Annat hade varit fusk ju
Tid 0min.
Första bilden, 1/250 sek, f16, ISO200 samt MED IS.
Andra bilden, ca 5 sek efter den första. Samma exif men UTAN IS.
Tid 15min.
Tredje bilden, 1/250 sek, f13, ISO200 samt MED IS.
Fjärde bilden, ca 13 sek efter den tredje. Samma exif men UTAN IS.
Tid 30min.
Femte bilden,1/250 sek, f8 ISO200 samt MED IS.
Sjätte bilden, ca16 sek efter den femte. Samma exif förutom f9 och UTAN IS.
Extrabilder bara för att pressa gränsen,,
1/100 sek f18, efter ca 35min,,
1/60 sek f22, efter ca 38min,,
1/30 sek, f36 efter ca 40min,,
1/15 sek, f 45 efter ca 45min,,
Ngr reaktioner?
Jag har precis (under förmiddagen) genomfört ett högst ovetenskapligt test på min förmåga att handhålla telet.
Testet handlar om att (mest för kul + kanske en smula självskryt,) testa handhållning under långa stunder.
Efter 50 minuter var jag rejält trött i armen men inte värre än att jag kunde sträckt mig upp mot en timme.. Men med aningens sämre resultat såklart.
Som ni ser så hjälpte inte alltid IS,en så bra, männskliga faktorn begränsar träffsäkerheten.
Vad vill jag då säga med detta. Hmm, ja säg det. Jo jag ville testa för min egen skull först och främst och tänkte helt enkelt att det kunde va lite roligt för er att ta del av. Hoppas iaf det.
>>>>>>>>>>>>>>>
Jag använde mig vid detta tillfälle av EOS 1D + 500 f/4L IS USM + EF1,4x II. Vikt totalt ca 5,4kg.
Alla bilder med auto white bal, och finaste JPEG.
Bilderna är förståss obehandlade på alla sätt & vis, samtliga bilder som visas är kropp100%.
Bilderna togs inte om eller valdes ut. De som visas här är/var de som togs där och då. Annat hade varit fusk ju
Tid 0min.
Första bilden, 1/250 sek, f16, ISO200 samt MED IS.
Andra bilden, ca 5 sek efter den första. Samma exif men UTAN IS.
Tid 15min.
Tredje bilden, 1/250 sek, f13, ISO200 samt MED IS.
Fjärde bilden, ca 13 sek efter den tredje. Samma exif men UTAN IS.
Tid 30min.
Femte bilden,1/250 sek, f8 ISO200 samt MED IS.
Sjätte bilden, ca16 sek efter den femte. Samma exif förutom f9 och UTAN IS.
Extrabilder bara för att pressa gränsen,,
1/100 sek f18, efter ca 35min,,
1/60 sek f22, efter ca 38min,,
1/30 sek, f36 efter ca 40min,,
1/15 sek, f 45 efter ca 45min,,
Ngr reaktioner?