Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bra Photoshop tips sida

Produkter
(logga in för att koppla)
någon som har någon sida med tips som rör en fotograf? (dvs inte bara massa knappar och annat schafs). Någon med lite mer avancerade tips, inte bara grunderna?
 
Visst finns den på Svanska

Allt om Photoshop i en enda bok


Behärska Photoshop för att redigera och retuschera bilder och justera färger.

Utnyttja filläsaren, penselpaletten och lagningspenseln.

Skapa proffsiga konstnärliga effekter med hjälp av masker, filter, lager och förvrängning.

"När någon frågar mig om något om Photoshop som jag inte känner till, säger jag till dem att läsa Photoshop-bibeln. Den innehåller något som inte andra böcker gör - den berättar allt." —Russell Preston Brown, Senior Creative Director, Adobe Systems Den världsberömde Photoshop-experten och konstnären Deke McClelland har erhållit mer än 20 utmärkelser och skrivit över 60 böcker om datastyrd grafik och design med sammanlagda upplagor av mer än 3 miljoner. I denna helt reviderade och uppdaterade version av den internationella bästsäljaren, visar McClelland hur du stegvis behärskar alla sidor hos Photoshop CS - från bildskapande grunder till nya tekniker som hur man jobbar med penselpaletten, lagningsverktygen, filläsaren, filtret Gör flytande, lagerstilarna och mycket mera.

Ur innehållet:
En presentation av Photoshop CS . Inuti Photoshop . Bildhantering . Definiera färger . Målning och penslar . Fylla med färg och skapa ramlinjer . Retuschera och restaurera . Markeringar och banor . Masker och extraheringar . Korrigerande filter . Förvrängningar och effekter . Arbeta med lager . Bländande blandningslägen . Former och lagerstilar . Fullt redigeringsbar text . Grundläggande färghantering . Färgjustering . Skriva ut från Photoshop . Kortkommandon och modifierare

Köp den på http://www.adlibris.se/shop/aod.asp

GJ
 
Boken "Photoshop CS för digitalfotografer" av Scott Kelby verkar vara en riktigt bra bok. Har någon nån erfarenhet av den?
 
Jag tippsar om "För fulla segel - Photoshop CS".
Jag har själv böckerna, grundkurs och fortsättningskurs, till PS 7.0. Det finns även till äldre versioner av PS.
En mycket funktionell detalj är att dom har spiraltråd i ryggen, precis som vanliga skrivblock, d.v.s. dom slår inte igen så fort man släpper taket om dom.
www.databok.se
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.