Annons

Eureka! Nu vet jag vad en tekniskt bra bild är :)

Produkter
(logga in för att koppla)

Arleklint

Aktiv medlem
Jag vill bara skrika ut min lycka efter att för första gången kört fram bilder via DOX! Varför har jag inte fattat att jag skall testa dom tidigare?

Jag lämnade tiff-filer uppinterpolerade till 30x40 i 200 dpi från min D100 och sa det var lite bråttom.

Jag fick dom snabbt och har aldrig sett mer briljanta och läckra bilder.

En ny värld i digital bildkvalite på papper har öppnat sig för mig! Nu vet jag var jag kör mina bilder framöver.

Om några veckor skakar dom förvånat på sina huvuden varför det kommer 10 000 beställningar helt plötsligt. Har de aktier man kan köpa tro?

Jag har tidigare kört bilder via fotolabo, proprint och crimson. Jag har inte testat prolabbet, men hur beskriver jag det jag nu ser?

Jag har i och för sig inte kört samma bilder överallt, men det borde vara jämförbart eftersom mitt arbetssätt med bilderna nog är det samma.

Det jag ser i bilderna är en lyster och en briljans. Inte tillstymmelse till pixlighet eller brus trots interpoleringen. Bättre än så kan jag inte uttrycka det jag ser.

Inte för att..

..leka jag vet bäst & mest som så ofta förekommer här på forumen så är jag tveksam om bi-kubisk interpolering blir bättre om man tar det i flera steg.

Catarina: Att öka upp bilden i storlek genom att skapa fler (låtsas)pixlar i den. Det sker automatiskt när du ökar storleken på den i Photoshop om du kryssar i "Ändra bildupplösning"

Arleklint skrev:
Jag vill bara skrika ut min lycka efter att för första gången kört fram bilder via DOX! Varför har jag inte fattat att jag skall testa dom tidigare?

Jag lämnade tiff-filer uppinterpolerade till 30x40 i 200 dpi från min D100 och sa det var lite bråttom.

Jag fick dom snabbt och har aldrig sett mer briljanta och läckra bilder.

En ny värld i digital bildkvalite på papper har öppnat sig för mig! Nu vet jag var jag kör mina bilder framöver.
Men Janne, det har jag ju sagt hela tiden men alla verkar vara tokanti DOX här, men kanske de litar mer på dig. :))

Re: Inte för att..

Skurmedel skrev:
..leka jag vet bäst & mest som så ofta förekommer här på forumen så är jag tveksam om bi-kubisk interpolering blir bättre om man tar det i flera steg.

Jag, och ingen annan heller, sa att det vart bättre. Jag beskrev hur jag gjorde ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar