Annons

hur gör man för att FP synkronisera ( D70 )

Produkter
(logga in för att koppla)

Rodney

Aktiv medlem
Hej , har nyss fått min SB-800 och testar lite, Hur får jag igång synk med korta slutartider ? Det stog i blixtens handbok att det skulle stå i kamerans handbok (?) men jag hittar inget.
Kamera Nikon D70
blixt SB - 800

Du sätter en tejp över en av kontakterna så går det utmärkt - minns inte riktigt vilken det var . men jag tror det var den jag har rödmarkerat på den bifogade bilden .. bara att testa. Vet dock inte vilka funktioner du tappar med detta lilla hack ...

Bilagor

• shoe.jpg
    shoe.jpg
    3.6 KB · Visningar: 527
va sjukt.... nu kan jag använda blixten på alla slutartider :) men den går inte ner i stand by och jag vet inte om den funkade så klockrent men som upplättnings blixt kommer det nog bli kalas sen framöver :) tack för tipset

Vassego . grejen är ju att det är elektronisk slutare i vilket fall .-.. så det blir ju inga problem med att slutaren är i vägen ??...

Sen vet jag inte hur praktiskt det är. Jag bara testade lite och sen tog jag bort tejpen igen. Kommer någon på en bra lösning på en mera flexibel variant för att aktivera / avaktivera detta lilla hack så vore det ju intressantare.

Att blixten inte kan gå på fullt är ju naturligt i och med att det kanske inte finns tillräckligt med tid(?).

Men är det inget annat som spökar till det om man tar bort kopplingen än att stand by läget försvinner?

det enda jag märkte va standby grejen. annars så va det coolt.... jo på extif grejen så stog det att kortet va taget utan blixt

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar