Annons

3mp kameratelefon med 3x optisk zoom och blixt (!)

Produkter
(logga in för att koppla)
Kommer att lösa problemet med en bra "resekamera", jag har då alltid mobilen med mig, troligen yrkesskada ;)

Kommer nog en 3G insticksmodul till kommande kameror, så att bilderna kan ringas hem. Givetvis kommer kameran utrustas med mikrofon och högtalare. Alltid praktiskt att kunna ringa från kameran. Samtidigt finsn där en fin bildskärm att surfa via.

Sony gör bra kameror och Ericsson bra telefoni, så det är möjligt att nästa Sonykamera har följande i menyn:

- "Ladda upp som kritikbild till fotosidan"
- "Ladda upp som No Words"

mikrofon o högtalare finns väl redan... bara att komplettera med uppringningsmodul. Slå på intervalltagning o du får en bild upplagd på din hemsida var 30 sekund på semestern. Inga dyra minneskort, ingen dator med på resan, ingen digital plånbok... fast telefonräkningen lär ju kosta som en *s*

RolandM skrev:
Sony gör bra kameror och Ericsson bra telefoni, så det är möjligt att nästa Sonykamera har följande i menyn:

- "Ladda upp som kritikbild till fotosidan"
- "Ladda upp som No Words"
Vore ju HELT okej!

HDFS) (KGS skrev:
mikrofon o högtalare finns väl redan... bara att komplettera med uppringningsmodul. Slå på intervalltagning o du får en bild upplagd på din hemsida var 30 sekund på semestern. Inga dyra minneskort, ingen dator med på resan, ingen digital plånbok... fast telefonräkningen lär ju kosta som en *s*

Vicken bra idé! Man kanske ska föreslå att dom gör ett pannband med hållare för mobilen så kan släkten se vad man ser på semestern i nästan realtid...

:D

Bevare mej väl, jag tar tillbaka alla förslag i den riktningen, genast!

/kg, som tycker släkten kan nöja sej med vykort

Akta er! Ta inte dessa förslag för långt, kan användas till alldeles fel saker.

Fast en kamera med telefon i vore ju bra. Jag struntar i de flesta finesser i en telefon men vill gärna ha en hyfsat bra kamera med mig hela tiden. En superdupertelefon med dålig kamera är helt meningslös för mig.

Jag har hört obekräftade rykten om att man mot en smärre extra avgift även kan prata i moderna mobiltelefoner...

Calle / SonyEricson T100

Jag gillar tekniska prylar, men min mobil är .... just det, en mobil.
Vill jag fotografera, tar jag med mig kameran. Vill jag ringa tar jag med mig telefonen.

Att försöka ha någon sorts super ultra multimaskin är inte min grej. Visst, min mobil får gärna ha tusentals funktioner så länge jag
1. Kan ringa
2. Den inte är större än min nuvarande telefon.
(Och helst inte mycket mindre heller.)
3. Inte kostar mer än 1000-lappen.

Sedan gillar jag inte alls det jä*** telefonsmygfotograferandet av allt och alla.

//Caffe T105

fjalstal skrev:
Jag har hört obekräftade rykten om att man mot en smärre extra avgift även kan prata i moderna mobiltelefoner...

Calle / SonyEricson T100

Äsch! Jag har inget behov av en telefon i min mobil.

Svante / Canon PowerShot S45

HDFS) (KGS skrev:
smygfoto?!? kan de va så jäkliga *S*

Jodu! När jag tog bilden nedan stod jag på en parkbänk, halvt inne i ett buske växande mot en mur. Då hör jag nån bakom mig som undrar om jag smygfotograferar henne. "Jovisst, jag har monterat in en väldigt liten kamera i ändan och jag siktar med skinkorna" borde ha varit ett lämpligt svar men så säger man ju inte till en gammal människa så jag visade vad jag sysslade med istället. Hon gick därifrån en aning lugnare tror jag :)

Bilagor

• 0515400.jpg
    0515400.jpg
    40.4 KB · Visningar: 672
Ingen dålig bild med en mobilkamera ;-)
Sicken tur att du hann ställa om skärpan så du inte blev avslöjad...

fjalstal skrev:
Jodu! När jag tog bilden nedan stod jag på en parkbänk, halvt inne i ett buske växande mot en mur. Då hör jag nån bakom mig som undrar om jag smygfotograferar henne. "Jovisst, jag har monterat in en väldigt liten kamera i ändan och jag siktar med skinkorna" borde ha varit ett lämpligt svar men så säger man ju inte till en gammal människa så jag visade vad jag sysslade med istället. Hon gick därifrån en aning lugnare tror jag :)

Tur att du hade en digital kamera och inte en analog! Så du kunde visa vad du plåtade direkt! ;)

PhotoJoe skrev:
Tur att du hade en digital kamera och inte en analog! Så du kunde visa vad du plåtade direkt! ;)

Jo, annars hade väl tanten piskat mig rejält med handväskan :D

Hon trodde att smygfotografering innebar i stort sett "gatufotografering" och var rädd att bilden skulle hamna på "det där internet". Det finns väl fetischistsidor för det mesta men 80-åriga PÅKLÄDDA damer är det nog inget större sug efter :)

Tur jag hade digital? Givetvis! Därför tycker jag vi i god traditionell fotosida-ordning gör också den här tråden till en analog/digital vs.-tråd så jag kan få bevisa vad smart det var att köpa just den kamera jag har. Hehe... :D

Nä, nu ska jag fortsätta att plåta den fotografiskt absolut dj-ligaste företeelse som finns: högstadieelever tvingade att sitta still i en aula. Demokratidag på högstadiet... :p

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar