Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Minolta DSLR!
- Trådstartare KanonCanon
- Start datum
KanonCanon
Aktiv medlem
Bättre sent än aldrig!Linmajon skrev:
Kul! Hoppas de klarar att komma in i matchen, om än sent.
masur
Aktiv medlem
Inte bara Minolta har nyheter på gång utan det finns skvaller även om Canon, Nikon, Olympus, Pentax m.fl.:
http://www.popphoto.com/article.asp?section_id=5&article_id=766&page_number=1
http://www.popphoto.com/article.asp?section_id=5&article_id=766&page_number=1
KGS
Aktiv medlem
Det e aldrig försent att komma med nåt bra...
"the report also reveals that Olympus will have two more digital SLR's next year as will Pentax and that other digital SLR manufacturers (Nikon, Canon etc.) are looking at putting vibration reduction technology in the camera rather than the lens (just like Minolta did with the DiMAGE A1)"
självklart... så enkelt, genialt, billigt... o effektivt... hoppas bara de kapar R´et också...
"the report also reveals that Olympus will have two more digital SLR's next year as will Pentax and that other digital SLR manufacturers (Nikon, Canon etc.) are looking at putting vibration reduction technology in the camera rather than the lens (just like Minolta did with the DiMAGE A1)"
självklart... så enkelt, genialt, billigt... o effektivt... hoppas bara de kapar R´et också...
Pongu
Aktiv medlem
Om de sen bara kunde fixa AF med manuella objektiv genom att flytta sensorn fram och tillbaka istället för att använda en motor i objektivet (precis som en av Contax-modellerna justerar avståndet till filmen)... Och göra huset kompatibelt med AI-S... Då skulle jag bli riktigt lycklig!
/Pontus
/Pontus
bjornt
Aktiv medlem
Lustigt att det här kom just idag...
Blev nämligen rejält sur igårkväll på att minolta aldrig går ut och säger om de planerar en DSLR, så jag skickade iväg följande otrevliga mail:
Hej,
Ni får en månad på er att ge ett solklart besked om era DSLR planer,
annars byter jag till Canon.
Snälla, bespara mig ert standardsvar som inte säger någonting.
//Björn
och fick följande svar idag:
Tack, det var snällt.
Vi har ingen information om att det skulle vara någon DSLR på gång.
Mvh
Konica Minolta
Blev nämligen rejält sur igårkväll på att minolta aldrig går ut och säger om de planerar en DSLR, så jag skickade iväg följande otrevliga mail:
Hej,
//Björn
Tack, det var snällt.
Mvh
Konica Minolta
KGS
Aktiv medlem
*garvar* diplomatiskt svar... du får RINGA o lyssna på nyanser i rösten... det gjorde jag i augusti när jag var grymt sugen på en Dimage 7Hi. Killen jag pratade med sa INTE att det var nåt nytt på gång, men samtidigt sa han det på ett sätt som lät ungefär som "vänta två veckor o se" o si... ett par veckor senare kom ryktet om A1 o strax därefter bekräftades det o resten e historia ;-)
gunte
Aktiv medlem
bjornt skrev:
Hej,
//Björn[/i]
Tack, det var snällt.
Mvh
Konica Minolta
Dom blev säkert jätterädda och skissade fram en digitalis under natten )
mvh/Gunte..
bjornt
Aktiv medlem
jo antagligen =)
Hursomhelst, vem vet om det blir en SLR baserad kamera eller inte?
Vet inte om jag bryr mig, det viktigaste för mig just nu är att jag inte tänker köpa något objektiv till min Dynax om jag inte vet att det kommer funka på en framtida digital (SLR-baserad eller inte) kamera.
Menmen, de springer nog mest runt som yra höns och undrar hur de skall överleva Canons prisdumpning =)
Hursomhelst, vem vet om det blir en SLR baserad kamera eller inte?
Vet inte om jag bryr mig, det viktigaste för mig just nu är att jag inte tänker köpa något objektiv till min Dynax om jag inte vet att det kommer funka på en framtida digital (SLR-baserad eller inte) kamera.
Menmen, de springer nog mest runt som yra höns och undrar hur de skall överleva Canons prisdumpning =)
sagan
Avslutat medlemskap
KGS skrev:
vem som helst som vill kan väl kränga en digitalkamera med gänga för 7-8.000, förmodligen mycket billigare, men det behövs inte. Än.
Då förväntar jag mig att jag får se en KG D-SLR för 7000:- inom en månad.
RolandM
Aktiv medlem
Det är goda marginaler på digitalkameror och tillverkningsprocessen blir billigare. Minns ni cd-spelarna som kom i början 80-talet. De hade rörliga delar och dessutom en för sin tid avancerad teknik i form av en laser och en avkodningsteknik som gjorde om det med lasern mätta groparna i skivan till ljud. Yvärr minns jag inte priset, men jag har för migf att de kostade runt 2000-3000:- i dåtidens penningvärde. Svindyrt var det i alla fall. Idag tjugo år senare kastar tillverkarna cd-spelare efter oss för några hundralappar. Vissa av dessa är utrustade med en brännlaser.
Samma utveckling för DVD-systemets uppspelningsmaskiner. Det kostade en mindre förmögenhet när de kom för några år sean. IDag kostar de under 1000:- och finns dessutom för inbyggnad i datorer på konsumentmarknaden. Trots de låga konsumentpriserna så tjänar tillverkarna pengar på detta och lika så resten av kjedjan innan e når konsument.
Med bakgrund av ovanstående så anser jag att det är rimligt att anta att det finns goda marginaler och möjlighet till drastiska prissänkningar. Jag ser historikst att kamerorna får mer funktioner och bildkvalité samtidigt som priset sjunker. Inom några år kommer de elektroniska kamerorna att ha ett pris som ligger på samma nivå som motsvarande kundgrupps filmbaserade kameror med sensorer som liknar filmens egenskaper och upplösning.
Samma utveckling för DVD-systemets uppspelningsmaskiner. Det kostade en mindre förmögenhet när de kom för några år sean. IDag kostar de under 1000:- och finns dessutom för inbyggnad i datorer på konsumentmarknaden. Trots de låga konsumentpriserna så tjänar tillverkarna pengar på detta och lika så resten av kjedjan innan e når konsument.
Med bakgrund av ovanstående så anser jag att det är rimligt att anta att det finns goda marginaler och möjlighet till drastiska prissänkningar. Jag ser historikst att kamerorna får mer funktioner och bildkvalité samtidigt som priset sjunker. Inom några år kommer de elektroniska kamerorna att ha ett pris som ligger på samma nivå som motsvarande kundgrupps filmbaserade kameror med sensorer som liknar filmens egenskaper och upplösning.